Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af AdSense (Google annoncer)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Fra  WebSights Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår bogføres indtjening fra Google's AdSense mest korrekt?

Jeg modtager hver måned penge fra Google AdSense for de annoncer jeg har på mine websites. Det er jo fantastisk, men jeg er i tvivl om hvornår det er mest rigtigt at bogføre det.

Eksempel: Lad os sige, at AdSense indtjeningen fra 1. til 31. december 2010 udgør 1.000 kroner. Der udstedes ingen faktura eller lignende omkring den 31. december, jeg kan udelukkende se indtjeningen i en online rapport på internettet.

Først den 26. januar 2011 udsteder Google Ireland en online 'Statement of Earnings' og den 31. januar overføres de 1.000 kroner til min bankkonto.

Jeg har læst lignende debatindlæg, og gode svar fra bl.a. 'Anette Sand' og 'Peter - Revisor' og her var det fakturadatoen der var mest rigtig som bogføringstidspunkt. Det vil direkte overført til mit eksempel betyde, at jeg skal bogføre min december 2010 indtjening den 26. januar 2011.

Er det rigtigt?

På forhånd TUSIND tak Smile

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal bogføre den DAG penge kommer IND på DIN konto.

2 webshops med Printerpatroner - Strømper - Disneyland Paris tilbud - Ja, en fin blanding :-)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bogføre pengene i den periode, de er tjent. Uafhængig af fakturadato, betalingsdato osv. Lige netop omkring årsskiftet er det særlig vigtigt at holde øje med, at både indtægter og udgifter lander i det rigtige regnskabsår. I dit eksempel vil det betyde, at du ikke kan lukke dit 2010-regnskab før i den 26. januar, hvor du kan se, hvor meget, du har tjent i december. Er det nødvendigt at lukke det før, må du skønne (=give et kvalificeret gæt), men det letteste er at vente.

 

Dbh

Anette Sand
http://anettesand.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)