Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Non-profit organisation: Hjælp til at finde ledelse.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 
Jeg ønsker at starte en non-profit organisation, som giver præsterne og borgerne mulighed for, at hjælpe i deres lokalsamfund. Men jeg har svært ved at finde en ledelse, da det kræver mere en person, at starte sådan en organisation. 

Selve organisationen:
Selskabets formål er at drive virksomhed for, at give svært ramte borgere mulighed for, at leve på samme måde, som dem gennemsnitlige indbygger i Danmark. Dette er for dem, der har et stramt budget og fravælger måltider, medicin eller fødselsdage for børn for, at have tag over hovedet, eller hvis uventet udgifter dukker op. Dette er for dem, der ikke har råd til, at give deres børn oplevelser. Med andre ord, denne organisation skal fokusere på, at hjælpe de mest udsatte i danmark, men også de udsatte i de små og store lokalsamfund rundt omkring i Danmark. 

Grundideen er, at hvis en borger, har brug for hjælp går personen til den lokale præst, hvorefter det er præsten, som vurdere om hjælpen er nødvendig. Hvis præsten godtager hjælpen, fx hvis en enlig mors bil bryder sammen, hvor hun herefter, ikke har mulighed for, at give sine børn ordenlig mad. Vil organisationen, sende et medlem i nærheden, til moren og give de nødvendige dagligvarer. Dog hvis hun ikke ønsker, at et medlem kommer ud, kan hun blive godkendt af den lokale præst til, at modtage pengene istedet. Dette gælder i alle hverdagens små problemer, så vi som individuelle borgere, kan hjælpe hinanden.     

Organisation skal hedde "søndagshjælp", da det er om søndagen de frivillige medlemmer, går ud i deres lokalsamfund og hjælper de udsatte, og det er om søndagen ledelsen arbejder.


Jeg håber, der er nogen, som kan komme med gode råd til, at finde frivillige til en ledelse, da det er svært at leve fattigt i et rigt land (især hvis man er et barn), og hvis du ser vigtigheden i organistion og ønsker at være en del af ledelsen eller fremtidlig medlem, er du fri til at kontakte mig hver søndag.




mvh.
Nick Teim

Mail:
nickhpsurface@outlook.com 

tlf:
91734579

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er vel ikke nok at have en ledelse og frivillige.

Hvor skal pengene komme fra ?

Der skal et stort kontingent til fra medlemmerne.

Hvordan skal en præst kunne bedømme om den pågældende er værdigt trængende, det har noget med økonomi at gøre ?

Skal præsten vurdere om reparation af konens bil er ok ?

Skal præsten gennemgå konens eller andre ansøgeres selvangivelse for at se om man vil hjælpe.

Din ide, bortset fra reparation af biler og lignende, bruges i dag af Frelsens Hær og andre, tror ikke på den.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 19. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,
Jeg påskønner dit svar, og som svar på dine spørgsmål:
Pengene skal komme fra borgere i de individuelle samfund, som kan se vigtigheden i at hjælpe hinanden. 
Kontingentet skal dog ikke være stort, da selv få penge, kan gøre en stor forskel, for dem der har brug for dem.
Præsten bedømmer på hvor tit personer kommer ud fra de individuelle behov. Og nej præsten skal ikke se selvangivelser for, at blive godtage ansøgninger, som hovedregel bliver alle optaget. 
Formålet med organisationen er heller ikke, at betale for folks bilreparationer, men for dagligvarer, medicin, oplevelser osv.

I forhold til Frelsens Hær, så har ret, det minder lidt om dem. Dog, jeg ønsker at gøre det mere lokalt og tættere på borgerne. 


mvh.
Nick Teim 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal i jo- i stil med frelsens hær - være skattegodkendt som forening og formål, for ellers er der helt andre skatteregler for fradrag for indbetaling og skat af udbetaling

Start med at søge skattegodkendte foreninger velgørenhed og regn med at der skal en advokat/revisor ind over for at få tilrettetet vedtægter og ordentlig bestyrelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Hannover,
Tak for svaret, det kan bruges.
Det lyder som en god ide, at spørge allerede skattegodkendte foreninger for velgørenhed, og få en advokat eller revisor.  


Du skulle vel ikke have nogle råd til, hvordan man finder en ledelse, eksistere der konferencer for den slags? Eller hvad gør man?
 

mvh.
Nick Teim 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)