Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en Kapitalejer straffes for ikke at udfører arbejde.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet ligger meget til overskriften, vi har en kapitalejer (3%), han udfører slet ikke noget arbejde. Kan dette straffes ?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det ikke straf nok, kun at eje 3%? 

Nej, spøg til side.

Hvad står der i jeres ejeraftale, omkring hvad den enkelte ejer yder og hvorledes dette skal honoreres?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PeterTom:

Spørgsmålet ligger meget til overskriften, vi har en kapitalejer (3%), han udfører slet ikke noget arbejde. Kan dette straffes ?

Der er intet krav om kapitalejere skal arbejde for et  selskab. Jeg er kapitalejer i Dong, Maersk og mange andre selskaber, og jeg ville blive ret sur hvis de bad mig arbejde - jeg forventer DE arbejder og så betaler DE mig noget for, at jeg stiller kapital til rådighed Cool

Og også her spøg så til side. Hvis det kan straffes, så står det enten i en ansættelseskontrakt fordi ejerene er ansatte efter aftale eller en ejeraftale, både hvad kapitalejeren skal udføre og hvor meget mm. Se ejeraftale http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html . En sådan aftale kan naturligvis ikke trækkes ned over hovedet på ejere uden disse vælger at skrive under på en sådan - ofte helt fra start inden indskud.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare give ham et skub i den rigtige retning . Måske letter han røven

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)