Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung iværksætter søger ligesindet/mulig partner(e)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Idet min lyst til at arbejde med egne koncepter gennem årerne på universitet er steget, søger jeg meget gerne ligesindede til eventuelt sparring, samarbejdspartnere m.m. 

Jeg er 22 år og studerer almen erhvervsøkonomi, hvor jeg afslutter min bachelor til sommer. Herefter vil jeg formentlig fortsætte på Organisation og Strategi som kandidat. 

Fagligt er jeg udrustet til at forsøge mig som iværksætter, da jeg gennem mine fem semestre på erhvervsøkonomi har opbygget en forståelse for de almene erhvervsøkonomiske perspektiver, som et stærkt fundament for de problemstillinger, jeg kan blive stillet overfor. Det er særligt det organisatoriske- samt strategiske fagområde, som har vakt min interesse og ligeledes her indenfor mine kompetencer er. Endvidere vil jeg i stor grad varetage kunne markedsføring, udarbejdelse af forretningsmodel samt løbende udvikling af samme. Jeg er stadig meget grøn på området, men søger meget gerne udfordringer.  Jeg har i mine ungdoms år taget initiativ til at opstarte en baskebold-klub, hvor de primære opgaver bestod i  form af planlægning og forhandling med det lokale idrætscenter samt udarbejdelse af sponsoraftaler. 

Jeg længe leget med nogle idéer, som aldrig er kommet længere end idé-stadiet grundet jeg ingen ligesindede har haft at sparre med (ingen undskyldning).

1. ide

For et halvt år siden fik jeg tanken om at skabe en online platform, som skulle danne et online “klædeskab”. Altså en platform der skulle forbinde private, således de kunne leje og udleje deres klædeskab. Altså deleøkonomi. Min tanke var at designe det alá instagram, hvor det var muligt at følge andre brugere - hvis jeg eksempelvis kunne lide din stil, så kunne jeg se næste gang du ville udleje et nyt stykke af dit klædeskab.
Indtægtstrømmene for min forretning ville være at skabe betalings-del på platformen, således jeg tog et 5 % fee for at være bindeled mellem de to. Fremtidsplanen var derefter at måle på hvor mange “handler”, platformen havde og derudfra skabe et samarbejde med et transportfirma, og derved få fordelagtige priser (idet man kan dokumentere antal transporter). Og så ville der også være en indtægtstrøm i at tage et procentantal af den transport.
Jeg er blevet senere blevet oplyst om at et lignende koncept - altså “closay”. Det udspringer fra samme tanke, men min vinkel er en anelse anderledes. 
2. ide
At digitalisere kørekort, sygesikring el. lignende. Altså skabe en applikation hvorpå dine personlige data står. Foruden at løsning til digitalt kørerkort m.m, vil det ligeledes gøre hverdagen lettere for sundhedssektoren. Jeg hører ofte om situationer, hvori ambulance- eller lægepersonalet ikke kan identificere ulykkesramte personer i trafikken eller andre steder. Det er ikke alle som medbringer pas eller sygesikring, men næsten alle har telefon på sig.
Med ovenstående ikke sagt, en eventuel partner skal besidde visse kompetencer - blot et kald til andre ligesindede.
I tilfælde ovenstående skabte interesse hos nogen så kan jeg kontaktes på nedenstående
Mail: Ezakar13@student.aau.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)