Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende CVED Dokument - Beslaglæggelse af lager!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe med et mere eller mindre akut spørgsmål.

Vi er en relativ nystartet virksomhed som sælger kosttilskud, herunder Omega-3 fiskeolie. Vi havde netop besøg af fødevarestyrelsen den anden dag, som bl.a. bad om at se et såkaldt CVED dokument (Common Veterinary Entry Document), som er en veterinærkontrol udført af en dyrlæge.

Jeg var ikke klar over at vi skulle have vores importerede vare tjekket af en dyrlæge ved grænsen, og det var vores fragtfirma åbenbart heller ikke.

Vores produkter beror på udførlige laboratorieundersøgelser som bekræfter at vores produkter er af allerhøjeste kvalitet – og dette er selvfølgeligt dokumenteret.

Men jeg får at vide at hvis jeg ikke kan fremskaffe dette CVED dokument bliver vores varelager beslaglagt. Det er jo det rene vanvid! Jeg har ikke engang muligheden for at få dette CVED dokument nu, efter produktet er indført i EU – det SKAL fortages ved import.

Jeg håber der måske er nogle der kender til dette? Og måske har et råd til hvordan man kunne komme lettest ud af denne knibe?

 

På forhånd tak

J

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)