Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Truet med RKI af "fup" firma

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Status 29/8-2011, svar fra Intrum Justitia

"På baggrund af din indsigelse afsluttes sagen på vort kontor."

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var ude for præcis det samme, et medlemdsskab til et abbonoment på noget grøn-the natcrere. jeg heller ikke havde hørt om.

Vi har en advokat tilknyttet firmaet og jeg spurgte ham, han mente også man skulle tage det fuldstændig roligt, men anbefalede dog at jeg sendte produkterne retur, da de ellers kan lave en sag ud af at man har "beholdt" de produkter man ikke ville have, og dermed indikeret at man gerne ville have produkterne. (jura halløj) men jeg sendte dem retur og så var der ikke noget at komme efter.

 

N

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Sansir:
anbefalede dog at jeg sendte produkterne retur, da de ellers kan lave en sag ud af at man har "beholdt" de produkter man ikke ville have, og dermed indikeret at man gerne ville have produkterne. (jura halløj)

Det koster jo penge at sende lortet retur :)

Advokater har vel af natur en tendens til at helgardere sig. Jeg tvivler på at disse svindlere ønsker at gå ind i en sag, hvor de skal bevise at du rent faktisk har modtaget lortet. Specielt hvis det er sendt som almindeligt brev.

Man rammer vel svindleren bedst ved udelukkende at reagere på inkassoskrivelsen, hvor man kan lave en hurtig indsigelse mod gælden via e-mail.

Post forsvinder jo hele tiden, specielt sådann værdifulde pakker :)

Men nu må vi se hvad det bliver til, om de har tænkt sig at gå rettens vej, og bevise at vi for det første har bestilt skidtet, modtaget skidtet og valgt at beholde skidtet.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kjaerbo:
Det koster jo penge at sende lortet retur :)

 

Ja og det var endda ikke helt billigt, men 49kr og så var det ude af verden for good vurderede jeg var en ok timeløn, reglerne er lidt kringlede (og jeg er ikke ekspert) men hvis du beholder noget du får tilsendt ved en fejl, kan man bare godt opkræve kompentsation, du har jo indvilliget ved at beholde det. (jeg tror ikke de kan tage den hele vejen, men jeg kunne bare frygte at jeg skulle bruge flere timer på det, og de er bedre brugt på noget andet)
Det med bevisbyrden er mere på abonoment - altså de skal bevise du har meldt dig ind i deres fesne klub.

 

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sansir:
men hvis du beholder noget du får tilsendt ved en fejl, kan man bare godt opkræve kompentsation, du har jo indvilliget ved at beholde det

Sansir:
Det med bevisbyrden er mere på abonoment - altså de skal bevise du har meldt dig ind i deres fesne klub.

Så du mener at det er os der skal bevise, at vi ikke har modtaget en pakke vitaminer, eller hvad der nu stod på rykkeren? - den tror jeg ikke helt på.

Men jeg kan godt se, at man muligvis kunne stå med et problem, hvis man overfor spammeren skriftligt erkendte at have modtaget varen, og så efterfølgende "vælger at beholde varen", ved ikke at forsøge at returnere den.
Men hvis jeg gad kontakte afsender, så ville det være med et spørgsmål om hvordan de ønsker at betale for tilbageleveringen.

Hvis bevisbyrden altid ligger hos modtager af en vare/tjeneste, ville det nok se lidt sort ud. Så ville du ikke kunne oprette en hjemmeside, hverken privat eller til erhverv, uden at du fik en kort bedømmelse af hjemmesiden, sammen med en faktura for den tjeneste :)

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger heller ikke at den altid ligger det samme sted. Reglerne på det område er heller ikke fuldstændig klare (de er heller ikke ens i Norge) Men når jeg har fået et produkt jeg ikke har bestilt, og de så kræver penge for det, så er der altså en gråzone hvis jeg "vælger" at beholde prouktet, men nægter at betale. (jvf vores advokat mfl)

Jeg ved ikke hvor meget de spekulerer i den slags, og er egentlig også ligeglad, jeg returnerede varene og så var vi videre i teksten, det tog 10 min og jeg blev oven i købet klogere. man hører jo stadig skræk historer om at folk kan bruge halve og hele år på at slippe ud af den slags.

 

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja ok! Jeg forstod det som om du var af den opfattelse, at bevisbyrden i dette tilfælde nok lå hos os, da du nævnte at det med at bevisbyrden er deres mere var møntet på abonnementer.

Det er sandsynligvis den frygt du også har, som får folk til at betale sig ud af det de tror er deres problem, når de får tilsendt sådan noget spam.

Jeg er så bare ikke af den opfattelse, at man bør hoppe på den limpind, og betale sig ud af problemerne, hverken for at beholde varen eller returnere den.

Hvis trådstarter har fået samme regning som vi fik rykker på, så lød den på kr. 39,-

10 kroner mindre end du brugte på at returnere den vare du fik tilsendt...

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jaja jeg er skide bange for et norsk post-ordre firma... Hmm

Det har intet som helst med frygt og gøre, og firmaet har ikke fået en krone, men bare fordi der er fyldt med fesne tumper rundt omkring, kan jeg jo godt vælge at opføre mig ordentligt og by the book over for andre...det er så min opfattelse.

Som jeg også skrev tidlligere var det en ganske nøgtern beregning, at du så skyder mig alt muligt andet skoene må stå helt for egen regning. Jeg gør ihvertfald det samme igen.

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må altså have misforstået noget, hvis du mener at jeg "skyder dig alt muligt" ... ???

Du skriver jo selv, at du har hørt skrækhistorier om at folk kan bruge halve og hele år på at slippe ud af den slags, i forlængelse af en forklaring om hvor nemt og billigt du selv slap ud af situationen, ved at betale 49 kroner for at returnere varen.

Den såkaldte nøgterne beregning er vel stadigvæk baseret på frygten for at skulle bruge halve og hele år på at komme ud af det, eller hvordan skal det forstås? 

Og jeg har da heller ikke sagt et ord om, at man ikke kan opføre sig ordentligt eller "by the book" overfor andre. Vor herre bevares, spis dog lige lidt brød til :)

Vi taler altså om et decideret svindelnummer, som lukrerer på folks frygt for at havne i lange juridiske slagsmål. De har sandsynligvis ikke tjent noget på dig, men de fik da skidtet retur, så de kan sende det til næste offer Hmm

Tilmeldt 21. Jul 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel 

det ser ud til at du har styr på fupmager, jeg har fået regninger fra intrum justits også, i første omgang står der bare 11000 kroner i brevet uden nogen creditor, da jeg troede det var ikano bank, spurgte jeg dem om det og da de fandt ud af at jeg havde talt med dem sagde de nej det behøver du ikke at tænke på, anden gang er det fra falck med 1000 kroner. 

Hvordan melder man dem egentlig, og en parkerings bøde som jeg slet ikke har fået før, datoerne er selvfølgelig for år tilbage eller mere end seks måneder. 

Kan det passe at der ikke er andre der har meldt dem. 

jeg har alle deres breve, hvor der står i en af dem:"...Vi er meget søde at tale med---"  sag anlæggelse og politi anmeldelse 

mvh

Sophia

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)