Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedsættelse af egenkapital fra 125.000 til 80.000?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg vil gerne nedsætte egenkapitalen fra 125 til 80 tusind, efter det nu ikke er påkrævet med 125. Jeg ønsker at udlove de 45 hurtigst muligt. Hvordan foregår dette i praksis?

Det skal vedtages på genneralforsamlingen så hvidt jeg har forstået det, men kan de 45k så først blive trukket ud af selskabet herefter?

Jeg har brugt amino rigtigt meget, men har mest set andres indlæg og fundet svar på den måde. Jeg synes dog ikke jeg kunne finde klare svare på dette, så derfor oprettede jeg indlægget.

Tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Det er mere end hvad eogs selv kunne præsterer. Jeg ringede til dem for at høre ang. dette, og fik bare afvide det stod i selskabsloven. Jeg fik så presset ud at jeg skulle læse kap. 11 i denne... Men de kunne jo bare ha fortalt om det dokument du linker til :D

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elite

Jeg havde samme spørgsmål til min revisor for 6 måneders tid siden - og i min situation blev jeg rådet til og reelt lukke firmaet ned - tror han nævnte det som en solvent likvidation af selskabet, efter jeg havde oprettet et nyt selskab, som fik overført aktiverne.

Ved ikke om dette kan bruges i dit tilfælde - det skal dog lige siges at vi er to ejere i et selsab og derfor var det måske lidt mere bøvlet end i dit tilfælde.

Bendtsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)