Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Billigpakkepost.dk...

Side 8 ud af 8 (80 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

kandetpasse:
Det har ikke noget med lønninger at gøre - det har noget at gøre med hvordan man gør et dustributionsfirma lønsomt - det er ikke noget problem at gøre de firmaer der levere i storbyerne til lønsomme forretninger - men det er dem skal køre 500 km om dagen og levere 50 pakker hvor chaufførens løn alene udgør hele indtægten - derfor kan man kun lave en forretning hvor man har et veletableret netværk

 

Hvis vognmanden der er koblet op på billigpakker aflønnes med stk. pris, vil alle vognmænd i yderdistrikter gå hen og lukke meget hurtigt.

Man kan ikke være billig, tilbyde aftenlevering og hvis ingen hjemme atter en kørsel til kunden om aftenen til den pris der tilbydes.

Skulle dette være rentabelt, skal vognmanden helst have 20 pakker med til hver eneste kunde for at der er lidt kød på.

Får en vognmand kun 40 pakker om dagen, kan han ikke leve af det.

mvh   Geeked

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

kandetpasse:
Fashionseller venligst uddyb: Og hvis man ik engang magter at tage hånd om små kunder, hvordan kan man så forvente at store kunder, er med på ideen?

 

Det er nok også kun de små kunder der hopper på forsøgsvognen.

Store etablerede virksomheder bruger de stabile transportaktører der har penge i baglommen, så de ved at deres pakker er i sikkerhed for at blive bragt ud.

mvh.. Geeked

 

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

ja jeg må også tilstå at jeg ikke tror på dette projekt mere og frygter for de vognmænd som kører for dem... men ideen er god og håber inde i mit lille hjerte alligevel at de får succes..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Man kan ikke benægte kendsgerninger, at en chauffør koster over 30.000 kr her i Danmark og med samtlige tillæg og arbejdsgiveromkostninger der løber på..

Hvorfor mon mange store vognmænd har mange udenlandske chauffører i folden?

En butiksansat koster over 2,5 gange så meget i DK, som i f.eks DE... Det er jo ik den ansattes skyld, at DK er kørt af sporet rent lønmæssigt... De arbejder jo blot ud fra de lønsatser, som er nødvendige for at have et okay liv...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

En butiksansat koster over 2,5 gange så meget i DK, som i f.eks DE... Det er jo ik den ansattes skyld, at DK er kørt af sporet rent lønmæssigt... De arbejder jo blot ud fra de lønsatser, som er nødvendige for at have et okay liv...

Nej, det kan vi takke fagforeningerne for..

Jeg gerne vil give medarbejdere en god løn, men en god løn er intet værd, hvis resultatet er, at jobbet forsvinder og medarbejderen må gå arbejdsløs.

Da Danmark var på det højeste gear for 4-5 år siden, pressede fagforeninger på for en gevaldig lønfest over de næste 3 år, og hvor en chauffør normalt stiger 2 kr pr. time om året, skulle arbejdsgiveren pludselig give 5 kr pr. time over de næste 3 år og hertil kommer ca 49% indirekte omkostninger oveni.

Altså er timelønnen steget med 15 kr og de indirekte omkostninger med 7,35 kr ialt 22,75 kr og det er meget i forhold til den normale timeløn.

Når så finanskrisen dukker op, vil ingen selvfølgelig gå ned i løn for at bevare arbejdspladserne og dermed taber Danmark masser af job.

mvh   Geeked

 

 

Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg arbejdede hos GLS for lidt over 2 år siden bragte vi nu altså pakker ud til private. Hvad angår pakkeshops fungerer de næsten ligesom Post Danmarks døgnpost, det er noget man tilmelder sig, dog har GLS ikke døgnåbent.

Hvis nogen af jer har bestilt en Dell computer, som sendes gennem DB-Schenker og GLS får du den bestemt leveret til døren.

Personligt vil jeg hellere sende gennem GLS frem for mange lignende firmaer, da jeg har set hvordan pakkerne bliver håndteret, hvilket bestemt er acceptabelt i mine øjne.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvordan billigpakkepost har arbejdet, men det undre mig en del at de er blevet nødsaget til at lukke.

For der er fremgang i transportbrachen.

Danske Fragtmænd lacerede deres express i August 2010 og har så travlt at de søger nye vognmænd

Stormbudet har også fremgang de har overtaget al landkørsel i danmark fra Jettpack

og der er flere firmaer der søger...

Men selvfølgelig vil jeg da håbe at billigpakkepost kommer på benene igen, da det lød som et kanont projekt.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror desværre det hænger sammen med for "lette" (Lille indtægt) og hvad de betalte deres vognmænd Samt for få kunder!!
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

kandetpasse:
Fashionseller venligst uddyb: Og hvis man ik engang magter at tage hånd om små kunder, hvordan kan man så forvente at store kunder, er med på ideen?

Det er nok også kun de små kunder der hopper på forsøgsvognen.

Store etablerede virksomheder bruger de stabile transportaktører der har penge i baglommen, så de ved at deres pakker er i sikkerhed for at blive bragt ud.

mvh.. Geeked

Kun små kunder? Er 200 pakker om dagen en lille kunde? Det er ikke os, men BPP havde et par stykker i den størrelse. Og jeg vil ikke kalde det forsøgsvognen denne gang, der er ansat en del folk, hvor jeg efterfølgende har talt med 4 af dem, Kim, Bjørn, Jesper og Claus, samt talt med Zap, og billedet er lidt mere nuanceret end som sådan efter min opfattelse.

Det har efter en indkøringsfase kørt ret fornuftigt de foregående måneder op til lukningen. Der var missere ind imellem, men de var hurtige til at følge op på dem. Som jeg har forstået, ville Zap gerne have større mængder, og det fik de. Det var tilsyneladende større mængder der gjorde, at leveringstiderne først blev 2 dage, så 3 og 4 eller værre. Dette ville BPP ikke acceptere, selvfølgelig også efter pres fra deres kunder som f.eks os. Efter et møde, hvor der blev lavet en aftale om indsættelse af ekstra biler, har der åbenbart været endnu et møde, som er gået i hårknude. De præcise detaljer her kender jeg ikke, men de må jo have haft en kontrakt med Zap, hvor Zap er gået med til priserne. De havde jo kørt 3-4 måneder på dem, før de pludselig sagde stop.

Der bliver et efterspil med mange usikkerheder, så forstår ærlig talt godt de ikke vil tage diskussionen her endnu denne gang, men jeg var uforstående overfor tavsheden første gang. Jeg har ikke problemer med at få svar på emails nu eller mens de har været kørende siden august, og de pakker der ikke er bragt ud, er kommet retur og lavet kreditnotaer på de relevante pakker. Men bortset fra det, var jeg også enormt træt af der ikke var mere info første gang, det er et helt andet setup denne gang, der ser ud til at køre videre, men nu må vi se. Det er en møg svær branche at tage kampen op med, og jeg ved ihvertfald min kontakt stod op kl. 4 om morgenen, i hele perioden med problemer, og besvarede også mails sent om aftenen, så der er ikke blevet hvilet på laurbærene, og regnet med det ville køre af sig selv.

Jeg har faktisk haft det lige modsat af mange her. Det var svært at få info i starten, men efter de ansatte flere folk, har det ikke været responsen der har været et problem hos os ihvertfald. Men dele af december har været et mareridt. Vi havde ca 50 pakker der ikke var kommet ud, men vi vidste ikke hvilke, for de var ikke scannet færdige. Så vi måtte pænt sidde og vente på klagerne kom ind, indtil vi senere fik paller leveret med pakkerne retur. Men jeg vil bestemt ikke give BPP hele skylden, selvom jeg har været arrig over det ind imellem, og haft en meget stresset måned, hvor der både skulle sendes nye ordrer, og gamle ud med post danmark igen.

Man kan diskutere om vi har valgt den rigtige branche, men vi fik afhentet alle dage sent om eftermiddagen med BPP. Post Danmark ville have 200 kr. pr gang, og kunne komme kl. 13 til 13.30, så før BPP tog vi turen 14 km til et posthus med erhvervsindlevering, for at kunne tage imod mere end 10 pakker i en lille sprække i superbrugsen. Vi sender mange store og tunge pakker, en del over 20 kg og volumenpakker, så for os handler det ikke om 10-20 kr. pr pakke. Så var beslutningen nemmere. For vores lille webbutik, handler det nærmere om en årsløn i forskel, om det er Post DK eller BPP på grund af vores pakkers vægt og størrelse.

Vi overvejer nu forskellige andre løsninger PD, lagerhotel, GLS evt et mix, men vil ikke udelukke vi prøver med BPP igen, hvis det starter op. Vi har stadig vores PD aftale med webpack som backup, og bruger nu, det fungerer ret stabilt med Post Danmark, men det er bare ikke holdbart økonomisk. Så skal vi evt skære vores udvalg ned til pakker, der alle er under 10-15 kg og ikke er større end 100x50x50 cm på nogen af leddene. Jeg tror ikke det er velkomment hos kunderne, at fragten f.eks kan være over 150 kr for en flad pakke der måler 80 x 60 x 10 cm og vejer 6 kg. for en vare til 4-500 kr. Ellers må vi lægge det på prisen, have en lavere indtjening pr pakke eller finde en anden nieche.

En løsning for at gøre det nemmere, kunne måske være for BPP at skrue ned for ambitionsniveauet i starten, og måske bare tilbyde at udbringe på 1 tidspunkt istedet for 2 valgmuligheder, og bygge det roligere op med flere muligheder senere.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg godt det her er en gammel. tråd.

Nu lige det med zap distribution er mere farvet end man først antager.

Zap distribution kørte for BPP og for Bring Parcel. i 2010 skete der det at bring parcel blev en del af bring logistik.

Bring Logistik købte dele af zap Distribution og krævede at zap distribution ikke måtte køre for modstandere til dem og det var BPP.

De nyeste opdateringer om BPP, ZAP og Bring

BPP kampet en kamp efter deres lille historie med Zap, men er kommet godt på fode igen.

Zap distribution er hovedejeren snart Bring Danmark. og der forlægger rygter om at de snart overtager al stykgods kørsel hos bring.

Bring Logistik bruger zap til pakkekørsel UNDTAGEN EXPRESS og STYKGODS.

Men Jeg er 100% sikker på at ZAP inden 2011 at ZAP har STYKGODS SIDEN OG EXPRESS hos Bring Danmark.

 

Side 8 ud af 8 (80 indlæg)