Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om cvr HJÆLP

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej håber i kan hjælpe med dette.

Loven siger at man på side hvorfra man driver forretning skal have synligt cvr nummer.

Jeg har ingen virksomhed, men jeg har en side hvor tjener lidt på at formidle kontakten mellem køber og sælger på lige fod med affiliate sider. (min indtægt kommer fra både køber og sælger)

Jeg omsætter for under 50k om året

Jeg er hverken dansker eller bosat i danmark, og har aldrig haft et dansk personnummer.

skal jeg have et cvr nummer synligt på siden ? og hvis ja skal alle affilate sider så ikke ?

Jeg ved man må drive virksomhed i danmark uden cvr hvis man ikke overskrider en omsætningsgrænse. Det virker som om der er flere love der strider imod hinanden.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du hverken er dansker eller har dansk bopæl, hvad er så dit problem?

Du skal betale skat i dit bopælsland.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette har intet med skat at gøre

Mit problem er at jeg driver website i danmark på en dansk hjemmeside, og loven siger at jeg på min hjemmeside skal have synligt cvr nummer.

Men jeg har ikke en virksomhed, og jeg tjener ikke nok til at det er et krav. Jeg oplyser min indtægt til lokale skatte myndigheder, men føler ikke min side lever op til krav når der intet cvr er på den som loven siger.

Jeg vil jo gerne leve op til de danske krav, men det virksom som om der er 2 love der strider imod hindanden.

Giv mig en grund til at jeg ikke behøver at have cvr på min danske side i danmark hvor jeg tjener penge.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen du skal ikke leve op til danske krav.....men til lokale krav.

Så jeg kan stadig ikke forstå, hvor dit problem er?

 

MvH

Peter

Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er da ret sikker på jeg skal leve op til danske krav hvis jeg driver forretning i danmark rettet mod danske kunder.

Min hjemmeside, domæne, og produkt er dansk sproget og rettet mod danskere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej...det skal du ikke, så længe du omsætter for under 280 tkr.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak det var jeg ikke klar over, og det var lige den "undskyldning" jeg kiggede efter.

tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror så til gengæld, at du skal momsregistreres i Danmark. Jeg forudsætter dog at din ydelse har leveringssted her i landet, og at du der "den betalingspligtige" - det vil dog kræve lidt mere info om din ydelse, hvem du sælger til (private eller erhverv) og hvor du er bosiddende - for at svare entydigt på.

Mht. 50.000 kr's grænsen, så gælder den kun for personer etableret her i landet - og 280.000 kr's grænsen som Peter nævner, gælder ikke for ydelser.

Hvis du uddyber lidt (jf. min spm. ovenfor), kan jeg komme med et lidt mere nøjagtigt svar.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)