Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ram målgruppen, og sælg! Advents gave til dig!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer - og glædelig 2. advent!

Som lovet i sidste weekend er her endnu et indlæg med gode råd, trips og tricks og eksempler på, hvordan din webshop står ud af mængden og bliver set!

Jeg skrev sidst et indlæg om vigtigheden af et godt design, en intuitiv opbygning og en brugervenlig navigation. I dette indlæg vil jeg gøre opmærksom på vigtigheden af at ramme målgruppen - for det nytter ikke med pangfarver og runde linjer, hvis du sælger lækre og eksklusive hårdehvidevarer. For at tage et sort/hvidt eksempel.

I dagens eksempel vil jeg bruge 'Mensbasic.dk' som mit referencepunkt (De sælger dog ikke hårdehvidevarer) og som sidst, har jeg lave de grafiske forbedringer som jeg mener, bør overvejes kraftigt!

Dit design udadtil - er også dit logo!

Din grafiske identitet, være det dit design på webshoppen eller dit logo, har alt sammen noget at skulle have sagt for et succesfuldt salg! Hvis du vil stå ud af mængden, blive genkendt, og skabe en profil, som folk genkender, husker og vender tilbage til - så er det dit logo du skal fokusere på! Når folk tænker eksempelvis 'Skjorter' så skal dit logo vise sig på nethinden og dit navn vil forme sig på deres tunger. Ved første besøg skal du bevise kunden om at du er seriøs og troværdig, og her kan et genkendeligt logo være en stor hjælp!

Lad mig vise et eksempel på dette herunder: (Før og efter)

  

Hvor har du mest lyst til at handle?

Lad os antage, at produkterne er ens, at priserne er de samme og at begge webshops reklamerer med fri fragt og god service - og at de iøvrigt ligger samme sted på google.

Er jeg førstegangskøber - så hopper jeg på dem, der fanger mig (målgruppen) bedst muligt. Er jeg på udkig efter lækre kvalitetsskjorter som Mensbasic forhandler, så vælger jeg den webshop der fanger mig mest. Fremstår du professsionel og seriøs - så vinder du salget!
(Hvis førnævnte punkter er på plads)

Få en grafisk designer til at fastligge, på baggrund af din målgruppeanalyse, hvordan din grafiske identitet skal bygges op! Tag fat i mig og lad mig hjælpe dig! (mikkel@artsi.dk)

Målgruppen, farvevalg og opbygning:

Som jeg startede dette indlæg ud med at skrive, så er designet meget afhængigt af hvilke målgrupper du henvender dig til. Skal du have fat i den kvalitetsbevidste mand mellem 20-40 år, og sælger du skjorter som Mensbasic.dk - så er det nu, du skal træde varsomt!

Inden du kaster dig ud i et pangfarvet design med runde linjer der mest af alt oser af 'legetøjsbutik' eller af det lidt mere 'barnlige', så hver sikker på at det er dét dine produkter udstråler og din målgruppe leder efter!

Mensbasic forhandler herretøj og spænder fra nøje udvalgte sokker, skjorter og underbukser mv. Som beskrevet har indehaveren Ulrik, mere end 20 års erfaring - og det skal hele shoppen udstråle. Du skal i ro og mag kunne bestille dine produkter og vide, at kvalitet, service og pris er iorden! 

Det er ikke nok blot at have konkurrencedygtige priser - det skaber ikke udelukkende salget!
Mange mindre webshops er meget konkurrencedygtige på priserne - men det er oftets de veletablerede webshops der løber med sejeren. Og hvorfor?
De har som et af de mange punkter etableret en grafisk identitet der tiltaler deres kunder!
De har skabt et brand (Som ikke gøres uden et genkendeligt logo) der tiltaler kunderne.

Så få skabt en identitet og find din målgruppe - og kontakt da en grafisk designer der kan hjælpe dig bedre på vej! Det er ikke både når vi snakker e-handel, men også ved offline salg!

Men hvordan står du så ud af mængden, tænker du?

Du skal have dit grafiske look iorden, du skal henvende dig mere specifikt til den valgte målgruppe og indsætte markedsføring måltrettet dem!
Offline såvel som online!
Dit grafiske materiale kan du trygt lade os stå for hos Artsi og vi laver gerne en gratis vurdering og analyse af de punkter du kan forbedre!


 

Så tænk over hvem du henvender dig til, få skabt en identitet der tiltaler dem og gør noget ud af at fange netop den målgruppe du ved har brug for dine produkter!

Tag et kig på før og efterbilledet herover af Mensbasic.dk efter vi fik fingrene i dem.
Produkterne har fået en haptisk-appeal og målgruppen rammer vi meget bedre. Der er opsat klare linjer og vi har gjort brug af billedmateriale som bevidst skal sælge produkterne!
(Hvorfor tror du, at alle magasiner og blade gør brug af modeller? De ved, at det sælger!)

Se din tid brugt på dette, som en investering og få gjort noget ved det - inden nytår!

Kontakt os idag på mikkel@artsi.dk og lad os sammen skabe et mersalg!

Fortsat god søndag og glædelig 2. advent!

Mvh
Mikkel Tschentscher
Artsi - We indulge in art

Ville du gøre brug af vores tilbud?

  • Ja, helt sikkert! (66,7%)
  • Ja, men kun hvis gratis (16,7%)
  • Nej, desværre ikke! (16,7%)
  • Totalt antal stemmer: 6
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Jeg sender dig en mail inden længe. Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John!

Super duper! Smile
Ser frem til det!

Mvh
Mikkel Tschentscher

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)