Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobilt bredbånd

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde forrige sommer et modem fra 3 på prøve fra deres erhvervsafdeling. Da var dækningen her i det Vestjyske alt for ustabil.

Sidste sommer købte jeg et 3 modem med privatabb. (der er priserne de samme bare incl. moms - dog er regningsudskrivning lidt bøvlet via deres hjemmeside - som erhvervskunde får du den tilsendt), men jeg valgte deres privatløsning fordi, der kun var 6 mdr. binding, og jeg har kun behov for netdækning om sommeren. Så sommeren 2008 gik rigtig godt.

Denne sommer kan jeg så klare mig med deres løsning til 199,- pr. måned incl. moms, og det er da billigt. Dvs. jeg venter på den nye Touch telefon, men det er så en anden historie. For en telefon kan du bruge som modem, og til den kan du købe en surfpakke til omkring 80,- pr. måned incl. 100MB OG med et loft på max. 199,- .Det er smart.

Men tilbage til dækning. Jeg var ingen steder sidste sommer uden dækning overhovedet. (sejlede rundt i diverse små havne i Limfjorden i sommerferien og passede firmaets mail samtidig med)

3 har en aftale med TDC om at måtte bruge deres net også. Men, du kan i softwaren til modemet sætte den til kun at bruge 3´s (og TDC´s net). Gør du det, skal du så aktivt gå ind og vælge et andet net, hvis du skulle være et sted uden dækning, og der medfølger i øvrigt en forbrugsmåler, så du hele tiden kan se dit forbrug - både gratis og evt. betalingsforbrug.

Altså en sommer uden overhovedet at opleve manglende dækning. Det kører ikke lige hurtigt alle steder, men det kører, og jeg tror et eller andet sted, at dækningen er bedre på Sjælland, end her hvor kragerne er vendt om efter en madpakke ;-)

Så det jeg siger, gælder for privatabb., jeg har ikke fornylig undersøgt deres erhvervsabb.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg kun lige læst tråden, men det lyder da faktisk dyrt - hvis du spørger mig.

Sonofon har også mobilt bredbånd og her får man 10 gb trafik med for 199 /måned - og hvis du køber tillæg til din telefon får du 500 mb med for 99 kr/måned - det har jeg selv på min erhvervstelefon.

Ved sonofon koster det heller ikke ekstra at være erhvervskunde, det koster stadig hhv. 199 inkl. moms / 99 kr inkl. moms

Lyder da lidt underligt at 3 lige tager det der svarer til momsen oveni, hvis man er erhvervskunde ;O

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian,

Jeg har 3 mobil og bredbånd.

På mit bredbånd har jeg frit forbrug for 199 kr om måneden.

På min mobil har jeg frit forbrug for 79 kr om måneden.

Så jeg betaler da mindre hos 3 end jeg ville skulle gøre hos Sonofon?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skulle desværre vælge Telia for at få min IPhone og kan kun konstatere at deres 3G dækning er direkte dårlig. Når jeg lige får 5 minutter skifter jeg til 3 som efter sigende har den bedste 3G dækning i Danmark (nu har jeg udstået mine 6 måneder med et Telia abonnement)

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil skyde på du er begrænset til 10 gb, og sandsynligvis kører du ikke på deres helt høje hastighed - ligesom sonofon. Der er stor konkurrence på området. Teleudbydere er næsten lige slemme :-D

Tillægget lyder dog, som en god deal :)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil også helt slutte op omkring 3, der er super dækning. Vi har erhversaftaler og bruger dem også i sverige til samme pris som i Danmark.

Frit forbrug jeg har ca 5Mbit ned og 1mbit op når jeg tester det. Har ikke oplevet hastigheden under 1mbit

Der er ingen begrænsning og jeg ser endda DR over maskinen når jeg er på farten. (I denne måned har jeg downloadet ca. 40gb)

Tager ofte toget mellem Århus og København der har jeg kun udfald når vi drøner igennem tunnelen.

Vi har testet Sonofon, Telia og TDC og der var ingen der kom bare i nærheden af 3 så de blev sent tilbage.

Det havde jeg ikke troet - at jeg skulle anbefale et teleselskab :-)

Jeg kender dog ikke til deres telefoni.

Hej fra Søren 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)