Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til el folket (el-installation/rådgivende ingeniør)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 20
Fra  Winter&Samsøe Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg leger lidt med tanken om at starte selv. Jeg er uddannet stærkstrømsingeniør og elektriker og ville starte en installationsforretning/rådgiv. ingeniør firma.

Mine spørgsmål går mest i retning af mængden af arbejde i branchen, jeg har forhørt mig lidt omkring og folk siger der er rigligt, dog afhængig af ens timepris naturligvis. Hvad jeg lige kan se tager el firmaer i gennemsnit 430 kr + moms for en elektriker(nogle meget mere), jeg ville være villig til at lave el arbejde for mindre end den pris. Og så naturligvis tage mere for ingeniørydelser.

Nogen der har erfaring inden for branchen der har noget input?

Mht. kunder, er reklame i lokalavisen samt div. opslagstavler nok til at skaffe et kundegrundlag?

Hvad med betalingsbetingelser?, går udfra man får betaling for materialer ved levering. Hvordan er jeres betingelser?

Hvormeget avance tager i på materialer, hvis overhovedet noget?

Håber at få noget god input :O)

 

 

Fra 9460 Brovst
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Fra  RAN-Light.dk Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camdi

Hvis du har et speciale så tror jeg du kan find en kundekreds, kunder i El branchen er utroligt tro mod deres installatør, det tager lang tid at opbygge en kundekreds.

Pris på timer, jeg tror ikke du skal tage en billig pris, men du skal lave dit arbejde godt og altid lave det færtig, der er meget hvor der lige mangler det sidste.

Mund til mund reklame er den bedste.

Reklamer i lokal aviser jeg vil mene der er noget at hente, men tænk lige over hvor meget du kan få ud af adwords i et lokal område eller inden for en bestemt brance .