Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal en Investor have af et firma?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Invalesco: er det rigtigt forstået, at i mener, at det koster fx. 400.000 at starte udviklingen i morgen, så finder vi dem, og når vi så har udviklet de næste par mdr. så finder vi fx. kapital til markedsføring ?

 

mvh Brian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mener er, at I først skal finde en investor som kan løfte projektet fra ide til fungerende prototype. I denne fase skal I ikke regne med at investoren vil betale jer løn - I må knokle 100 timer om ugen, om natten og leve af lud og koldt vand. Sådan er det at starte en virksomhed :)

Hvis I ikke selv er villige til at ofre hus og hjem på projektet, så virker I let utroværdige overfor en investor.

Måske kan I få en angel investor til at smide 2-500k mod at få 30-40% af virksomheden.

Når der så er en fungerende version af produktet klar - og måske de første par kunder, så kan I gå ud i anden investeringsrunde. Den første angel investor vil typisk være behjælpelig med det - og går måske også med i anden runde selv.

I anden runde kan I så måske få 1-5 millioner mod at denne investor får 25-50% af selskabet. Med denne udvidelse udvandes alle eksisterende ejere så.

Det er muligt der skal flere rundr til før I når verdensheredømmet :)

Som du kan se ender I hurtigt med en forholdsvis lille ejerandel. Sådan er det altid når man laver et iværksætterprojekt der kræver mange penge og man ingen har selv.

Hvis I bare kunne skaffe et par hundrede tusind selv ville det betyde utroligt meget for hvor meget i ender med at sidde tilbage med selv.

 

Fra Invalesco
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Johansen:

Vores produkt bliver lavet som en webbaseret service, men som kræver noget specielt hardware for at kunne bruges i praksis, men det er sådan set ikke det vigtige.

Det vigtige er, at hvis vi skal lave det uden en investor vil det tage  3 - 4 gange så lang tid at udvikle produktet da vi jo skulle sidde med det i vores fritid i stedet for.

Ligeledes ville selve det at markedsføre produktet nærmest være umuligt uden kapital.

mvh Brian

Brian jeg har fuld forståelse for at der skal købes hardware.

De to andre punkter er dog noget der for rigtig mange investore til at løbe deres vej, og jeg havde det lidt på fornemmelsen da jeg spurgte.

1.

Jeg vil som investor ikke gå ind i et projekt som jeres hvis det blot er for at betale jeres løn.

Det råber langt væk af i ikke tør satse noget selv, eller måske endda ikke tror 100% på ideen. En rigtig iværksætter sidder hele natten og hver time af frihed der er til rådighed og arbejder med sit lille "barn" fordi han VED det bliver en succes og vil gøre alt for at få den i luften.

Faktisk er det du søger efter ikke en investor. Det du søger efter er et job !

Det er ikke et godt tegn at du ikke selv vil satse, men ønsker en investor der vil.

2.

Penge til reklame bliver næsten altid nævnt i forbindelse med investering. Problemet er bare at man skal starte på trin 1 og reklame er trin 5 eller 10.

Ud over det så er der ofte ikke brug for reklame penge. Gode ideer kan markedsføre sig selv, og hvis det ikke sker kan man tage markedsføringen langsomt i etaper. Hvis du tror og elsker din ide vil du have det fint med at succes sker langsom men sikkert, og behovet for at smide 1 million i reklame fra dag 1 burde ikke være der.

Alt i alt vil jeg ikke regne med i finder en privat investor overhovedet. Tag fat i nogen af de iværksætter pengetanke der er rundt omkring og lad dem banke jer og jeres ide så i kan få lidt følelse af virkelighed. Hvis jeres ide holder er pengetanke som disse det eneste sted som giver penge til løn og reklame.

Hvis i har for store problemer med pengetankene og gerne vil have en privat investor. Så skal i glemme alt om løn og reklamepenge. Lav projektet i jeres fritid og få investor til at betale hvad der skal købes, og tro på jer selv og ideen. Hvis i kommer så langt at i lancerer et produkt hvor alt er godt inkl jeres partnerskab, så skal investor nok tage næste skridt og hjælpe jer med reklame.  Som mikkel siger tag det i små bider. På den måde kan i også beholde mere ejerskab.

 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

perfekt, så forstår jeg! :)

mange tak for dit svar, så vil vi gå ud og jage de første par hundrede kilo :)

mvh Brian

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hey Invalesco,

Jeg kan sagtens se din betragtning med, at det virker som om at vi bare gerne vil have os et job, hvor vi kan få lov at springe til toppen af pyramiden i en virksomhed, hvor vi har mulighed for at fremvise et "mellem-stort batch", med skriften iværksætter.

Problemet består i at der desværre kun findes 24 timer i døgnet og en betragtelig del af den tid går allerede med at arbejde på projektet, men hvis vi skal have en chance for at få vores produkt igang så bliver processen simpelthen nød til at gå stærkere.

Men jeg vil helt sikkert tage alle jeres råd med mig, det har været til stor hjælp, og jeg kan godt se at vi er blevet grebet lidt at tanken om vi bare kunne finde en enkel investor der bare kunne smide en stor pose penge på bordet.

mvh Brian

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)