Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed i USA

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at udvide min virksomhed med en amerikansk afdeling (Los Angeles, Californien), og har i den forbindelse brug for noget mere viden omkring dette. Kan I hjælpe?

Jeg har brug for at vide, hvad der kræves for at oprette et selskab, og hvilke regler der gælder for en evt. ansat/agent i Los Angeles. Så vidt jeg kan forstå, kræver det en registreret agent i Los Angeles.

Hvilken type visum kan evt. udstedes?

Virksomheden får produceret sine varer i Kina, og jeg forventer, at varerne kan sendes direkte fra fabrikken til Californien, uden at skulle fortoldes i Danmark. Hvordan er moms/toldafgift samt skat i forhold til Danmark. -Der er tale om tøjproduktion.

Jeg håber at nogle kan hjælpe, eller alternativt henvise til den rette vejledning.

Med venlig hilsen

Gio Mio

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg læste tidligere noget om dette i debatten, det er vist ikke så nemt mht. visum, og der skal investeres omkring $1,000,000 før du kan regne med noget.

Prøv at søg i forummet, så er jeg sikker på du finder det lidt bedre beskrevet end jeg lige kan huske :)

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg har lavet en podcast om det tema for ikke så lang tid siden, hvor der var kommentarer fra andre der havde prøvet det $ 1.00.000 er vist lidt overdrevet som jeg husker Martins oplæg.

Fang en speditør med afdeling i USA og bed dem checke dine HS coder ved direkte import til USA hvad de koster i told/moms og om der evt. er licenser/begrænsninger på import.

DSV, Leman, Kuehne+Nagel, Geodis Wilson, kunne være et par bud, kontakt dem herhjemme med de nodvendig data og lad dem sende forespørgsel til USA

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du mangler en samarbejdspartner i USA eller har brug for hjælp, spørgsmål etc. så er du meget velkommen til at skrive en mail info@noren-co.com

Du kan få hjælp her. www.noren-co.com

Vi er en dansk virksomhed som holder til i USA, vi hjælper danske virsomheder med import, distribution, rådgivning, opstart af firma, etc. på det Amerikanske marked.

Mvh. Jesper Noren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)