Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reciprokke links

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har brug for et godt råd fra nogle google-eksperter. På min hjemmeside www.media-now.dk har jeg links til de hjemmesider, jeg har lavet, og jeg linker til mig selv fra dem. Bør jeg undgå dette eller er omfanget så lille, at google ignorerer det? Bedste hilsner Trine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dine kunder er indforstået med, at du linker fra det arbejde, de har betalt dig for at løse, til din hjemmeside (som en slags produktionsstempel), synes jeg du skal bibeholde linkse.

Om webdesignere har ret til at få et link for deres arbejde er contested territory, så den debat åbner du også for.

SEO-mæssigt ville det være bedst, hvis linkse kun gik i én retning. Altså fra deres sider til din.

Hvem der får mest ud af de reciprokke links afhænger af din linkprofil og dine klienters linkprofil. Linkflowet kan gå begge veje, men jeg vil skyde på, at det overordnet set er til din fordel, med mindre du har foretaget ekstensivt linkbygningsarbejde på dit eget site.

Google ignorerer ikke linkske, men ser dem -- og beregner pagerank ud fra dem.

 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan tilføje et nofollow til dine udgående links, men om Google stadig ser dette som reciprokke links ved jeg ikke.

Den anden mulighed du har er, at du linker til dine referencer via et link der ligner www.mitwebsite.dk/?reference=http://www.min-kunde-nummer-2.dk

Sidst men ikke mindst kan du også linke til dine referencer med et javascript som Google, så vidt vides, ikke tæller som et direkte link og derfor ikke tillægger linkjuice, samtidigt med at du benytter dig af de to ovennævnte strategier, for at minimere en potentielt "straf" fra Google.

 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Uldall:
jeg har brug for et godt råd fra nogle google-eksperter.

Jeg vil anbefale dig at læse Seo Lex her får du alt den grundlæggende viden du skal bruge.

Jeg måtte lige have din overskrift Reciprokke links igennem google da jeg ikke har hørt dette udtryk før ;) så blev jeg også klogere ;)

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Klüwer:

Du kan tilføje et nofollow til dine udgående links, men om Google stadig ser dette som reciprokke links ved jeg ikke.

Et no-follow link koster den side, de udgår fra, lige så meget linkjuice som et normalt link, så det tangerer smålighed, synes jeg at tilføre den slags til referencer til ens eget arbejde.

Men det er rigtigt, at der ikke tilføjes linkværdi til den side, der linkes til.

For en side a la den, vi taler om her, synes jeg måske det er tangerer overkill at gå ind i et større pagerank sculpting-projekt. Særligt fordi selv eksperterne er meget uenige om værdien af den slags.

Jeg ville bibeholde linksne og være glad for at have fået indgående links fra 10-12 webprojekter.

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Ja, jeg er jo bare en ret lille fisk og skal ikke til at lave en kæmpe link- eller pagerank-strategi, så hvis jeg kan beholde dem uden problemer, er det super.

Om man har ret til et link eller ej, -det har man vel ikke, men jeg har clearet det med hver enkelt kunde, så det er jo bare fint :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)