Hej Bertil Hehe - ja, jeg flyder naturligvis over med begejsting over min egen idé. Meeen - som rutineret iværksætter er jeg også realist helt enig i din betragtning. Så jeg vil da meget gerne tage imod dit tilbud om fortrolig sparring. Når jeg har udtrykt bekymring over prisen på analysen, er det fordi den let kan blive MEGET kostbar. Og mit ærinde er derfor at lægge snittet ved det nødvendige. Bla. har det vist sig svært at skaffe branchetal - og jeg har ikke kapital til at få samlet branchetal på globalt plan. Så mit spørgsmål angår reelt 1. hvor lidt jeg kan "nøjes" med for at kunne ekstrapolere undersøgelsesresultater til global skala. 2 Hvis produktet konvergerer 2 markeder, hvordan skal jeg så vise det i undersøgelsen, der er jo ikke noget reelt fortilfælde, men kun markeder der "ligner". Lad mig illustrere det med et eksempel: Hvis der er et globalt marked for sko i str. 46, hvordan viser man så der også er et marked for sandaler i samme størrelse, hvis antager at sandalen er ny som begreb. I nævnte tilfælde er "beviset" jo at folk vil føle det behageligere at bruge i varmt vejer og skal man så også tælle solskinstimer for at finde et markedspotentiale ? Skal jeg finde et representativt udsnit af mennesker med str. 46 i fodtøj og intervewe dem og kan jeg nøjes med danskere - selvom der er flere solskinstimer i spanien ? Og bare FYI - produktet er ikke fodtøj :-) men et højteknologisk mobilprodukt. |
Hej Henning
http://www.marketingmagasinet.dk/default.asp?P=Test-dit-produkt-med-Google-Adwords.72.601.601.0.i
Venlig hilsen,
Christian