Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimedieskatten - Projektor

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har startet en konsulent og mediegrafisk virksomhed op ved siden af mit studie. Firmaet er oprettet som en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg er idag omfattet af multimedieskatten, pga. af notebook, internet og telefon.

Mit spørgsmål er nu

Jeg afholder de fleste af mine kundemøder i min stue, og præsenterer også de færdige løsninger her. Fremvisningen har indtil videre foregået på min tv fladskærm. Men påtænker at investere i en projektor. Er en sådanne omfatter af multimedieskatordningen således jeg kan afholde udgiften i virksomheden, og stadig bruge den privat som jeg kan med min telefon og notebook?

Eller skal der ved denne type udstyr være en mere klar afgræsning imellem privat og erhvervsmæssigt brug?

 

på forhånd tak

 

Hilsen Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej...der en den ikke.

Men du må jo kunne lave en forholdsmæssig fordeling.....men bruger du den også privat?

 

MvH

Peter

Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mange tak for det svar

Nej det var ikke planen at bruge den privat, men da den jo hænger i min stue tænkte jeg at det nok var en gråzone. Og det ville blive betragtet som om at den blev stillet til rådighed af firmaet for mig. 

Med hensyn til forholdsmæssig fordeling, laver man så bare et skøn på hvordan brugstiden er fordelt imellem erhvervsmæssigt og privatbrug?

Hvis vi nu siger at forholdet er 80% erhverv og 20% privat. Hvilken konsekvens har det så for en løsning til eksempelvis 10.000 kr. Jeg tænker med hensyn til personlig beskatning, moms og skattefradrag.

på forhånd tak

 

mvh.

Kristian Legaard

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det afhænger jo noget af dine argumentationsevner.

Så trækker du 80/100 fra de 10k som driftsomkostninger og dermed fradrag.

Resten privat.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

 

Tusind tak.

 

Det var som jeg formodede jo nok lidt af en gråzone, og jeg står mig nok bedst ved at afholde udgiften privat, hvis jeg vil være på den sikre side.

Mange tak for dine svar

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

k_legaard:
Hej mange tak for det svar

Nej det var ikke planen at bruge den privat, men da den jo hænger i min stue tænkte jeg at det nok var en gråzone. Og det ville blive betragtet som om at den blev stillet til rådighed af firmaet for mig. 

Med hensyn til forholdsmæssig fordeling, laver man så bare et skøn på hvordan brugstiden er fordelt imellem erhvervsmæssigt og privatbrug?

Hvis vi nu siger at forholdet er 80% erhverv og 20% privat. Hvilken konsekvens har det så for en løsning til eksempelvis 10.000 kr. Jeg tænker med hensyn til personlig beskatning, moms og skattefradrag. 



Lav fuldt fradrag - skulle det så komme op - hvis de tager dig ud til check - så er skaden jo ikke størrer end at du må efterbetale - hvis de har en anden opfattelse.

Som jeg læser dit indlæg så har du jo ikke tænkt dig at bruge den privat og derfor skal du bare fradrage den 100%

Ikke alt det der fordeling (fx. hvem betaler strøm til den - så skal du også til at afregne det) - og hvem siger at Skat accepterer den fordeling - any way - så bare høvl den af. 

Held og lykke med projektoren -

.... Næste Tak!

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)