Hej Peter
Jamen jeg kan da godt se at det virker noget negativt/ "gnavent". - Men jeg har faktisk været omkring Multidata - jeg har tilmeldt mig, men åbenbart til en væsentligt mere indviklet løsning end jeg havde behøvet, og jeg har endnu ikke engang fået al det materiale i form af pinkoder mig her og chipkorlæsere mig der som jeg skal bruge.
Danløn kan jeg allerede af den grund at det også tager "en uges tid" ikke rigtigt bruge til noget - jeg ville sådan set gerne kunne betale en løn på tirsdag.
LetLøn kan jeg ikke få til at virke. - Jeg kan ikke finde de knapper jeg på SKAT jeg skal bruge for at tilmelde mig (med deres 8 siders lange vejledning ved hånden). - Jeg er ikke dummere, end at jeg tror at det skyldes at jeg ikke har kunnet oprette mig som arbejdsgiver på virk.dk, fordi dét system har været nede de gange jeg i den forløbne uge har forsøgt at logge på. - Hvad SKAT jo så godt kunne tage at gøre mig opmærksom på i deres vejledning. - På virk.dk kan jeg efter omsider at være kommet på, til gengæld ikke få fjernet den oplysning de åbenbart allerede har registreret om at jeg skulle anvende et lønbureau.
Summasumarum er, at noget der burde være ret simpelt, og som er afgørende for en lille nystartet virksomhed, nemlig at kunne engagere en medarbejder for en kortere periode - "for at få lidt hjælp i en periode" - bremses i helt urimelig grad af nogle for mig at se helt unødvendigt tunge systemer, der komplicerer en banal lønudbetaling helt unødvendigt. -Ud over oprettelsen, er jeg jo så endnu ikke engang begyndt at tilmelde mig pensionsindbetalinger, atp, feriekonto, skat, arbejdsskadeforsikring, ect. ect.
Og så ved jeg godt at en landinspektør nok ikke skal råbe op til en revisor om "unødigt komplicerede offentlige systemer". - Jeg burde formentligt feje for min egen branches dør først - Og måske finde mig en revisor der kan rådgive mig om den slags - Men for "hunnan da" - kunne den slags ikke gøres simplere?