Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

LØN til een medarbejder i een måned

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige at jeg så skal betale godt 1400,- kr ud over de 1800 jeg i forvejen har betalt Multidata for et system jeg alligevel ikke kan bruge til noget? .... Det ender jo med at jeg bruger langt flere penge på at administrere lønudbetalingen end selve lønbeløbet....Sad

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

..... og efter adskillige timers roden rundt på SKAT´s hjemmeside er det endnu ikke lykkedes mig at få deres vejledning i oprettelse af eIndkomst/ LetLøn til at fungerer.... - LetLøn???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej.

Jeg synes, at du er meget negativ/utaknemmelig.

Du får så mange gode råd her i tråden.........men du bruger dem ikke.

Så er der næppe nogen, der kan hjælpe dig.

 

MvH

Peter 

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jamen jeg kan da godt se at det virker noget negativt/ "gnavent". - Men jeg har faktisk været omkring Multidata - jeg har tilmeldt mig, men åbenbart til en væsentligt mere indviklet løsning end jeg havde behøvet, og jeg har endnu ikke engang fået al det materiale i form af pinkoder mig her og chipkorlæsere mig der som jeg skal bruge.

Danløn kan jeg allerede af den grund at det også tager "en uges tid" ikke rigtigt bruge til noget - jeg ville sådan set gerne kunne betale en løn på tirsdag. 

LetLøn kan jeg ikke få til at virke. - Jeg kan ikke finde de knapper jeg på SKAT jeg skal bruge for at tilmelde mig (med deres 8 siders lange vejledning ved hånden). - Jeg er ikke dummere, end at jeg tror at det skyldes at jeg ikke har kunnet oprette mig som arbejdsgiver på virk.dk, fordi dét system har været nede de gange jeg i den forløbne uge har forsøgt at logge på. - Hvad SKAT jo så godt kunne tage at gøre mig opmærksom på i deres vejledning. - På virk.dk kan jeg efter omsider at være kommet på, til gengæld ikke få fjernet den oplysning de åbenbart allerede har registreret om at jeg skulle anvende et lønbureau.

Summasumarum er, at noget der burde være ret simpelt, og som er afgørende for en lille nystartet virksomhed, nemlig at kunne engagere en medarbejder for en kortere periode - "for at få lidt hjælp i en periode" - bremses i helt urimelig grad af nogle for mig at se helt unødvendigt tunge systemer, der komplicerer en banal lønudbetaling helt unødvendigt. -Ud over oprettelsen, er jeg jo så endnu ikke engang begyndt at tilmelde mig pensionsindbetalinger, atp, feriekonto, skat, arbejdsskadeforsikring, ect. ect.

Og så ved jeg godt at en landinspektør nok ikke skal råbe op til en revisor om "unødigt komplicerede offentlige systemer". - Jeg burde formentligt feje for min egen branches dør førstSmile - Og måske finde mig en revisor der kan rådgive mig om den slags Wink - Men for "hunnan da" - kunne den slags ikke gøres simplere?

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg vil lige give mit besyv med.

Og vil anbefale umiddelbart anbefale Danløn, som mange andre. Det er nemt hurtigt og billigt. Og det kan/kunne godt være nået til tirsdag!

Normalt så opretter Danløn samme dag som de modtager tilmeldingsblanketten. Det der tager en uges tid er oprettelsen hos PBS, men det kan undlades hvis du bare selv overfører penge til medarbejderen. Og vedr. a-skat mv. kan du danne en betalingsID på skats hjemmeside.... super nemt og til kun 15 kr.!!!!

Hvis ikke du kan nå det til tirsdag - kan du eventuelt overføre et anslået beløb aconto til tirsdag og så nå du har fået danløn oprettet lave den korrekte lønseddel og så korrigere for det udbetalte aconto beløb.

Du kan danne betalingsID her.

http://www.tastselv.skat.dk/erhverv/ocr/ocrlinie.do?&newwindow=true

Og letløn burde også kunne lade sig gøre. Det er rigtigt som Anne skriver at det ikke er ligeså nemt om Danløn, men med lidt erfaring i det så kan det lade sig gøre.

Håber det hjælper - og at du når det hele - det bør kunne lade sig gøre uden alt for mange bekymringer Big Smile

 

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Anton:

Vil det sige at jeg så skal betale godt 1400,- kr ud over de 1800 jeg i forvejen har betalt Multidata for et system jeg alligevel ikke kan bruge til noget? .... Det ender jo med at jeg bruger langt flere penge på at administrere lønudbetalingen end selve lønbeløbet....Sad

Nej, du skal selvfølgelig ikke betale ekstra for at blive flyttet over på en anden løsning - men det kræver, at du kontakter os, så vi kan hjælpe med at få overført din aftale.

Med venlig hilsen

Susanne Jensen
Telefon: 72 27 90 19

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne,

Jamen det vil jeg så gøre - du har vel ikke en mailadresse? -

 

LetLøn har jeg det fortsat noget svært med. - Her er fx det seneste output fra forsøget:

Error 500--Internal Server Error

 

 

From RFC 2068 Hypertext Transfer Protocol -- HTTP/1.1:

10.5.1 500 Internal Server Error

The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.

Det ser ligesom ikke rigtigt ud :D

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars!

 

Vi er i samme situation...så lad os dele vores viden:-)

Jeg har været inde og tilmelde mit letløn. Det tog 3 dage. Den side som du omtaler ovenfor har jeg set utallige gange, men blev ved, da jeg også ved et tilfælde så den rigtige:-) Hvis du søger på Letløn i google kommer der en hjælpeside som viser hvad "det er vi søger efter".

En side, hvor man skal melde sig til første. Jeg kom derind ved at vælge - under login - Log på med det gamle tast selv erhverv - længere nede på siden....

Det tastede jeg så alle informationer inde - selvom jeg da stadig er lidt i tvivl. Hele vejen har jeg så talt med min revisor, og han har sagt god for det.

Jeg skal så have indbetalt pension. Det er heller ikke let. Meldte mig til pension danmark, men skulle vælge en overenskomst som jeg var medlem af. Det er jeg heller ikke, og de har så lige ringet og sagt at jeg ikke kan indbetale den vej..

Så vidt - så godt...

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ringede lige til Told og Skat, og de sagde de havde problemer...

 

Jeg fik en tastselvkode, og med mit cvr kunne jeg komme ind. Hvis jeg har problemer med selve Letløn skulle jeg ringe 70157300

Fra Ballerup
Tilmeldt 11. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Jeg så tilfældig dit spørgsmål og forskellige svar.

I dit tilfælde kan jeg kun anbefale LetLøn

Det er SKAT's eget lønsystem, som er gratis at bruge.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1709571

Jeg har brugt det til forskellige små firmaer, som kun har 1-5 medarbejdere og alle offentlige afregninger sker automatisk, så prøv at google det og ring dem op for oprettelse mv.   

God fornøjelse

Hilsen Inge Smile

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)