Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate - cvr eller ej?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Måske et lidt dumt spørgsmål -

Jeg er gået igang med lidt affiliate og er nu i tvivl om jeg skal registrere mig under diverse affiliate prg. med mit cvr. nr. eller ikke?

Mange sider spørger jo efter det - især de internationale.

Mit cvr nummer hører jo sådan set til min webshop for fiskegrej og de nye affiliate sider har jo ikke som sådan noget med det at gøre?? Eller har jeg misforstået noget.

På forhånd tak

Mvh

Simon

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skulle lige præcis til at spørge om det samme. 

Ved mig spørger de om: 

Please type your Tax ID#: 
(required for tax purposes)
 
(i.e. your SSN# or EIN#)



SSN er det ikke CPR? Og kan man stole på at give det væk?

Min hjemmeside som jeg gerne vil være affiliate for er http://www.jiujitsuprogear.co

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her :)

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Bumpski

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen?

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Problemet er, at hvis I alene registrerer jer som "personer" - dvs. med CPR-nummer, så skal medievirksomheden faktisk behandle jer som lønmodtagere, medens I, hvis I oplyser jeres CVR-nummer, skal behandles som "forretningspartnere".

Eksempelvis må en dansk medievirksomhed ikke udbetale jer moms af jeres provision - men faktisk nok være oplysningspligtige, da det er en ydelse I leverer, hvis I ikke giver dem jeres CVR-nummer.

Lidt den samme problemstilling gør sig gældende fsv. angår medievirksomheder i andre EU-lande, medens dem uden for EU tager tingene knapt så tungt. De ved sikkert ikke en gang, at de risikerer at træde dansk kontrollovgivning over tæerne.

Det korte af det lange er, at medievirksomhederne ønsker at samarbejde B2B - og "beviset" for at de gør det er, at de har jeres virksomhedsnummer (altså CVR-nummeret).

@Simon

Der er intet i vejen for, at du oplyser dit momsnummer selvom du siger det "hører til din webshop for fiskegrej". Momsnummeret er knyttet til din person (eller dit selskab). Du kunne da godt få et ekstra momsnummer, men det bliver noget rod. For det første skal du så afregne moms månedsvist og så i øvrigt altså på to momsangivelser.

Hvis du gerne vil dele tingene op, så gør det regnskabsmæssigt - men afregn al momsen under ét momsnummer (CVR-nummer).

Hvis affiliatetingen tager om sig, så kan det da godt være du skulle ændre dine branchekoder i Erhvervs & Selskabsstyrelsen - men det er da også det eneste.

Vh
Lars

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Lars.

Det gør ingen forskel om I driver 27 forskellige forretninger under samme CVR-nummer. I skal bare holde det adskildt i regnskabet, så det er muligt at følge hver aktivitet. Det kan nemlig være, at nogle af aktiviteterne skal betragtes som hobbyaktiviteter.

Så bare med at komme i gang med at sælge.

Som Lars skriver, hvis I kommer til at omsætte for større beløb, så kan I tilføje en sekundær branchekode til CVR-nummeret.

5 stjerner til dig, Lars. Yes

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene - især til Lars. Det var også lidt det svar jeg havde håbet på kan man sige ;o).

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)