Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandører afviser web-shop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der andre der har problemer med at finde leverandører til jeres web-shop?

Der bliver givet det svar, at der bliver konkurrence til de kørende sælgere.


Jeg er netop ved at være færdig med min web-shop der bliver en af de første i min branche.

Nogle af de produkter, jeg skal bruge, er så dominerende på markedet, at jeg skal bruge dem for at dække sortimentet.

Er det lovligt at afvise med ovenstående forklaring?

Eller skal jeg bare købe ved deres etablerede forhandlere og så sælge uden fortjeneste.

 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej RLK

Jeg er selv i en branche som er noget "konservativ" overfor det der "inder-net-nået"... I min branche er undskyldningen dog at "man vil ha' en fysisk butik bag"..

Og leverandøren er, mig bekendt i sin gode ret til at vælge og vrage imellem hvem de har lyst til at handle med. Igen i min branche er undskyldningen at man vil beskytte sit brand.. Så HVIS du har nogen intention om, at komme til at handle direkte med den omtalte leverandør, så vil jeg kraftigt fraråde dig, at forhandle produkterne købt af omveje.. så tror jeg ikke på, at du får dem "på din side" på noget tidspunkt,  - jeg tror bare, at din manglende accept af et afslag på samhandel lige nu, avler modstand.. så lad være med det, . og se mulighederne istedet for begrænsningerne..

Istedet for at holde fokus på det du ikke kan - hvad kan du så?

Måske må du starte på et andet niveau end du havde tiltænkt, -men så gør det!!! - Så du om et halvt eller et helt år, kan gå til leverandøren og smække nogle tal på bordet, så de kan se du rent faktisk kan flytte nogle vare, -og du gør det sobert og ordentligt.. for lige meget hvad - går /fortsætter internethandlen som prognoserne spår de næste 5 år, - så er mere eller mindre alle der vil sælge varer nød til at forholde sig til internethandel på en eller anden måde..

Så NÅR nu din genstridige leverandør, må bøje sig i støvet og indse at han er "nød" til at handle med webshops..Så kunne det jo være rigtig fedt, - HVIS DU stod med en velkørende shop, som allerede HAVDE vokset sig stor og stærk UDEN hans produkter.. og du var gennem alle børnesygdommene med at lære at være e-købmand - kunne det ikke?;-)

(det rigtige fede kunne jo så være når den tid kommer - at du må afslå hans tilbud, fordi du HAR fundet alternativer - måske fundet en udenlandsk samarbejdspartner der kan levere identiske produkter - eller endnu bedre produkter - hvad ved jeg..) Vær' kreativ!!! - Men LAD være med, at forhandle produkter købt af omveje! - Det er BUND useriøst og giver dig et blakket ry i din branche, -og du får svært ved at få lov at købe fra de sekundære leverandører også..

Held og lykke!

vh/ Ulrik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)