Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler råd Smedeværksted.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 03:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er en ung mand der næsten lige er blevet uddannet rustfri smed. jeg kunne god tænke mig at starte mit eget lille smedeværksted på hvor jeg kan lave lamper, bioethanol lamper, lyssestager, askebære og andre pynte genstande... udover det har jeg en masse gode idér til nogen produkter som er mode rigtigt og jeg næsten er sikker på folket vil elske det...

Mit problem er bare jeg har ikke rigtigt noget netværk eller viden om iværksætteri og uden det kan man jo lige så godt skyde sig selv i benet.

jeg kunne godt tænke mig at skabe et solidt fundament for min virksomhed. jeg har rimlige gode kontakter inde for faget. med det er ikke så meget inde for markedføreing. jeg kan nøjes med få maskiner til at starte med da jeg har tilgang til andre større værksteder hvor jeg kan låne maskiner. og da jeg ikke skal lave ting over  2 meter kan jeg selv stå for transporten.

jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal skabe et netværk så jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig lidt. muligvis kunne jeg skabe nogen gode kontakter herinde.

Lag os sige jeg har materialer, værktøj, maskiner, værkstedet og produktet. hvad skal jeg så gøre får at komme vidre? skal jeg bare begynde at fremstille produktet? eller er det bedre at lave f.eks en mappe med 3D CAD tegninger af produktet og frem vise dem til forskellige køber

Hvordan for jeg solgt mit produkt?

Skal det være a/s eller aps, osv.?

Jeg kan også fremstille din idé?

I fremtiden kunne jeg godt tænke mig at konkurrere med f.eks. PH jeg ved det er stort at stræbe efter men man skal jo have noget at gå efter.

Håber i kan hjælpe jeg kan bruge alt viden og alle råd.

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Snorgaard,

Jeg har selv et lille smedefirma i Nordjylland og vi har  prøvet mange ting med hensyn til salg af vore egne produkter. Det afhænger selvfølgelig  af hvem du vil sælge til, (direkte, detail, eller på nettet) jeg har selv personlige præferencer, jeg undlader at nævne dem for ikke  at blive "overfaldet" af marketings/salgs orakler..... Mine råd til dig er:

Generelle råd:
PAS PÅ din tid, når du er ide manden, så hold dig til det, få andre til at sælge for dig. For det første, det æder din tid, du bliver frusteret over du ikke har tid til det du er god til og sidst, men absolut ikke mindst, du kan nemt blive så benovet over at få kunder i butikken, så dine salgspriser bliver for lave! Det du laver, især  når du stiler så højt (PH klasse), salgsprisen skal være den kunderne vil give, ikke en afspejling af hvad det koster at lave!

Min erfaring med tilsvarende  produkter, du har ikke et navn (til at starte med idet mindste ;-) og så er det sagomel op af bakke hvis du vil til grossister eller forhandlere. Det skyldes ikke manglende vilje (som regel) fra disse´s side, men simpelthen at de ikke finder nogen grund til at tage nogen risiko, dvs. at de forventer du tager den økonomiske risiko ved introduktion af dine produkter (dvs. betaling når de sælger, de vil ofte have penge til marketing osse etc etc), det er min erfaring.

Som en gammel mand der har prøvet det meste m.h.t marketing og har nogenlunde samme baggrund som dig, er mit råd at du prøver at sælge direkte til kunder fra en hjemmeside/webshop.
Jeg forstår at dine produkter osse skal være  i den høje ende, og vi laver tilsvarende håndbyggede emhætter, som vi udelukkende markedsfører med www.fourges.dk .

Der sælger vi med rimelig succes, i betragtning af det begrænsede kunde segment, emhætterne direkte til slutbrugeren og det er en kæmpe fordel for både kunden og os. Kunderne "elsker" at være i direkte kontakt med producenten uden mellemled og vi elsker at have den direkte kontakt til kunden, så vi kan råde og vejlede optimalt lige præcis målrettet den enkelte kunde.

Så mit  råd  til dig er ganske afgjort, (jeg forudsætter at det er produkter med en høj stykpris), at du gør noget tilsvarende, altså laver/får lavet en hjemmeside og markedsfører den, vi har selv succes med GoogleAdwords, hvor vi får stor  respons for rimelig pris.

Vælger du det, så et sidste råd: Sørg for at give kunderne mulighed for at kunne komme i kontakt med dig (helst pr telefon), især når man sælger varer som du planlægger at sælge, så husk, det første du skal sælge er troværdighed. Har kunderne ikke tillid til, så kan det være ligemeget hvad du prøver at sælge. Men kan du skabe den kontakt, har du produkter der egner sig, kunderne vil elske at komme direkte i kontakt med dig som fabrikant og det skal du udnytte på en positiv måde i din forretning.

Det  var et par småerfaringer på morgenkvisten, du kan selv sortere  i det :-), held og lykke med dit projekt,

 

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom og tak for de gyldne råd.

Jeg havede forstillet mig en start med at fremstille "almindelige lamper"  og andre nips ting til rimlig priser også måske prøve at fremstille få forskellige "designer lamper" og forlange langt højere priser som en start.

Udover det har har jeg fået nogen gode henvennelser fra folk der har nogen rigtige gode ider. og tænker at de også var en mulighed. til at fylde ud med.

 

Jeg havde forstillet mig en direkte kontakt til kunderne. for som du selv siger, så kan man lave det lige som kunden ønsker det og ikke mindst uden mellem mænd. men selvfølgelig også en         wep-shop for vi ved allesammen hvor godt et netværk man kan skabe gennem internette, og jeg tror med sikkerhed også at det vil gøre en del ved salget.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)