Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

websitet er flot i Explorer, men grimt i Firefox, Chrome og Safari - hvad gør jeg?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Stiven:
Java-koden

For lige at rette dig, så mener du vel JavaScript koden? Fordi Java og JavaScript er 2 forskellige ting der intet har til fælles.

Derudover så er det ikke spor svært at lave sites der kan vises i alle normale browsere. Man skal blot huske at tjekke løbende istedet for at lave det hele i en browser og så lige tjekke de andre.

Det samme gælder opløsning på sitet. Jeg sidder meget med sites der er 930 brede så den med 800 bred var i "gamle dage".

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Svanevik:

Hej Magnus,

Ja, jeg bruger IE7 og jeg har bare programmeret det i notepad - helt simpelt.

Tak for rådet om W3 Validator, det ser ud til at hjælpe mig lidt på vej.

mvh

Thomas

Du bør som minimum opdatere til IE8, og jeg ville nok anbefale at skifte til Mozilla Firefox og installere Firebug (plugin til Fx) og evt. Notepad ++. Hvis du derefter oplever, at dit design bliver vist som det skal i langt de fleste moderne browsere, og at det af og til ikke bliver vist som det skal i IE6+7, har du gjort det rigtigt ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Magnus:

Du bør som minimum opdatere til IE8, og jeg ville nok anbefale at skifte til Mozilla Firefox og installere Firebug (plugin til Fx) og evt. Notepad ++. Hvis du derefter oplever, at dit design bliver vist som det skal i langt de fleste moderne browsere, og at det af og til ikke bliver vist som det skal i IE6+7, har du gjort det rigtigt ;)

Jeg fik lige tjekket, at jeg allerede har IE8 - så den er i vinkel.

Så fik jeg lige prøvet Notepad++, som er en stor opdatering fra det, som jeg ellers har siddet og rodet med.

Firebug er helt genialt - det er så nemt at se, hvor jeg har dummet mig.

Tak for din hjælp Magnus. Nu har jeg en masse programmeringstimer foran mig. :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Stiven:

Java-koden var designet således, at den tog hensyn til en række opløsninger, men ikke samtlige. Siden blev ret langsom af koden, da den hele tiden opdaterede. 

Min anden løsning var:

Det overordnede design lavede jeg i Artisteer, og tilpassede herefter designet i Dreamweaver. Dette har aldrig forvoldt problemer.

Kan være, at nogle af html-eksperterne herinde har et nemmere alternativ, da det vil være tidskrævende at lave det hele om grundet opløsningskonflikter.  

 

Der er normalt 2 måder at håndtere opløsning på;

  • Fluid design via CSS der  automatisk tilpasser layout til skærmopløsning (søg f.eks. på fluid+css+template),
  • vælge et design der er "robust/acceptabel" i flere forskellige opløsninger.

 CSS er klart at foretrække. 

 

Din HTML bør minimum være valid for at se fornuftig ud i flere forskellige browser, så følg rådet med at bruge en HTML validator

Web developer plugin kan anbefales - http://chrispederick.com/work/web-developer/

 

 

 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at fortælle, hvad jeg har fundet ud af, og som jeg har arbejdet med hele dagen...

Så har jeg fundet ud af, hvis jeg sætter XHTML ind i min HTML-kodning, så ser det ligepludselig godt ud i andre browsere...

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)