Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har fundet et produkt på alibaba.com, som jeg gerne vil sælge.

det er et eksisterende produkt i det danske marked, men ved at købe det fra Kina kan man sælge produktet til en lavere pris her i landet og stadig få en god profit for det.

Her kommer så spørgsmålene.

- kan se inde på alibaba.com at producenten er gold supplier og er A&V checked, jeg har læst mig frem til her på amino, at man kan blive gold supplier blot ved at betale et beløb, så kan man opnå denne status, men hvad menes A&V checked?

- Hvordan kan jeg sikre mig at den varer jeg køber ikke er en kopi varer, er det muligt at man kan få sendt en prøve hjem? hvis ja koster det ikke kassen?(produktet er på størrelse med en fod og vejer omkring ½ kg. så har jeg ikke sagt for meget :o)

Jeg synes selv at jeg har fundet et scoop, men der ringer dog nogle alarmer i hovedet, da prisen fra producenten er 9 gange lavere end det man sælger den for her i landet i butikkerne,

i er også meget velkommen til at skrive om jeres erfaringer på alibaba.com

mvh Johnny

Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

og jeg vil lige sige, der er ikke tale om tøj mærker osv.. men elektronik.. der er nogle billeder af produktet på deres alibaba.com side, og de ligner nøjagtigt det samme produktet som sælges her i landet, men samme emballage osv. 

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Hvis du klikker på "Gold Supplier" eller "A&V Checked" linket kommer du til en kort beskrivelse af hvad det dækker over, eks:

A&V Checked Suppliers are suppliers who have passed authentication and verification inspection by Alibaba.com as well as a third-party verification service provider. All legal business licenses and contact persons are verified for those who have been A&V Checked. Suppliers must be A&V Checked before becoming a Gold Supplier.

Det er 100% muligt at det produkt de sælger fra kina rent faktisk er identisk med det du har set i Danmark, faktisk kan det være at det importeres og vidersælges med en stor fortjeneste allerede.

Men, husk at tage alle omkostningerne ved at importere med i beregningen, eks. ved jeg ikke om du har husket at fragt, told og moms kommer oveni før du får det ud til slutkunderne.

Hvis du skriver til producenten har de for det meste en ide om hvad det kommer til at koste dig at få det transporteret til Danmark eller i det mindste Europa, og hvis de i forvejen sælger til Danmark ved de måske lidt om hvad der skal betales i told.

Du kan måske få dem til at sælge en vareprøve til dig, skriv og hør dem ad.

/Larholm

 

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 05:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Gold supplier betyder blot at firmaet har betalt en ganske stor sum penge til alibaba for deres medlemsskab,  det svinger lidt med hvad det koster,  alt fra 30-80.000 CNY. Så de fleste firmaer der er gold members fører en rimelig foretning.

Jeg har været til stede en gang under et A&V check,  vi gik en tur gennem produktionen og derefter drak vi the i en ti minutters tid,  ikke det mest grundige tjek, og der blev ikke snakket meget om fabrikkens forretnings model, alibaba manden havde mere travlt med at tilbyde et medlemsskab til os andre der var tilstede.

Det er muligt du kan købe en sample af produktet de har på siden, hvis de virkelig har lavet produktet før. Det er meget brugt at stjæle billeder af produkter fra andre sider på nettet og sætte på sin alibaba side for at vise at man er i stand til at producere det.  Du skal prøve at købe en sample fra dem,  hvis de siger at det koster en ganske stor sum penge pga. mould fee og den slags,  så har de aldrig lavet det før.  Hvis du kan købe en sample for under 200 USD  så betyder det at de faktisk har produceret det før og er ganske reelle.

Held og lykke med det

Lars Kristensen

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar,

Jeg har skrevet til procenten og spurgt dem om  det var muligt at sende en sample af produktet,

jeg fik svaret tilbage at det ikke var muligt, men de skrev at produktet er 100% originalt og det eneste de kunne var at sende en lavere mængde men derimod sende det gratis via DHL. 

er det meget normalt at de giver gratis shipping, eller er det tegn på fusk ?

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny.

For at være helt ærligt, så findes der utallige af svindlere på Alibaba.com. Der har været nogle tilfælde, hvor kunder får helt andre produkter end dem de havde bestilt eller også får de ingenting.

Og ifølge det svar du fik tilbage fra producenter, lyder ikke særligt troværdigt.
Men det er selvfølgelig op til dig, men jeg vil råde dig til at finde en anden.

Men jeg kan evt. hjælpe dig, hvis du er interesseret.

Mvh.

Kim Long Nguyen 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)