Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs - hvad sker der nu?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Fra  xxxxxx Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten, jeg skal søge gældsanering. Min gæld skyldes at jeg er selvkautionist på min ApS, som desværre gik konkurs under krisen i 2010. Skal jeg være erklæret personlig konkurs for at søge gældsanering eller er det ikke nødvendigt? Jeg ejer ikke noget længere, da banken tog min lejlighed som var pantet som sikkerhed i firma.
På forhånd tak
Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej april2010

Jeg har været i nogenlunde samme situation som dig. Gældssanering er ikke nødvendigvis den bedste løsning!

Du er velkommen til at kontakte mig på mail: peteranker@gmail.com

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for en fantastisk artikel. Let at forstå og meget brugbar gennemgang

Fra Roskilde/København
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Synch Advokater Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej April 2010


Nej, du behøver ikke gå personlig konkurs for at få gældssanering. Jeg kan desværre ikke fortælle dig, om dine muligheder for at få gældssanering, da det afhænger af en masse omstændigheder, herunder årsagen til konkursen, hvad du har været kautionist på m.v.

 

Mvh
Morten Bøgenskjold

Morten Bøgenskjold
Advokat (L), Partner 

Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg har et ApS der er på vej ned af bakke. Jeg hæfter ikke personligt for nogen af mine aktiver eller ejendele der købt i virksomheden. Hvad sker hvis vi går konkurs?
Har på fornemmelsen at vi ikke kan betle vires gæld, der på 1.5 millioner.
Nogen der ved hvad der sker med ejendelene og mig personligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Brabus_88:
Hej
Jeg har et ApS der er på vej ned af bakke. Jeg hæfter ikke personligt for nogen af mine aktiver eller ejendele der købt i virksomheden. Hvad sker hvis vi går konkurs?
Har på fornemmelsen at vi ikke kan betle vires gæld, der på 1.5 millioner.
Nogen der ved hvad der sker med ejendelene og mig personligt?

Første forudsætning er at de som har de 1,5 mio til gode ikke med rette kan hævde, at du som ejer/ledelse har optrådt groft uansvarligt og forsat gældssætning længe efter det burde være klart, at du aldrig kunne betale gælden.  Kan de det, KAN du i værste fald få hæftelsesgennembrud og hænge på gælden personligt men ellers og under normale omstændigheder, så sker der ikke dig noget når du ikke har kautioneret nogen steder (gør man ofte i bank ved stiftelse)

Aktiverne indgår i boet og kurator i skifteretten søger dem afhændet bedst muligt for at give en eller anden dækning til de som har penge til gode. Det er vigtigt du ikke tager noget ud selv inden /kort før konkurs da det vil kunne omstødes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt det er en gammel tråd, men

Cookie - John Hannover:
søger dem afhændet bedst muligt for at give en eller anden dækning til de som har penge til gode

Dette er ikke altid korrekt, John. Jeg gav et bud på nogle varer, der passer i min forretning, til en pris jeg fandt som indkøb (listepris fra leverandøren). Jeg blev afvist af kurator.

De kom på auktion og fik hammerslag til 5% af mit bud! Jeg er siden kontaktet af samme kurator, hvor der har været bo med samme varer. Jeg har sagt "NEJ TAK" til at byde.

Der er mange flere af den slags sager, så kurator er, efter min opfattelse, ikke altid på kreditors side. Men derimod for egen vindings skyld. Derfor er der mange der slutter: "Boet forventes sluttet efter konkurslovens § 143, da der ikke er midler ud over, hvad der medgår til dækning af omkostninger. Boet afsluttes, medmindre en fordringshaver senest på afsluttende skiftesamling stiller sikkerhed for yderligere omkostninger ved boets behandling".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er jo en halv sørgelig historie men omvendt - så må man jo så forudsætte kurator i alle fald fik dækket sig selv med de 5% af det du bød men det er klart en sørgelig historie hvis kurator virkeligt har lov til at afvise et bud som - i dette fald jo i høj grad kan bruges af kreditorerne med 1,5 mio ude

Ved nogen om det i det hele taget er lovligt for kurator at afvise ET bud og så sælge til kun 5% af det som det bud var på? (jeg kan forestille mig kurator sige at han skam også ventede meget mere på auktionen og derfor godt turde afvise - men taler vi større summer - så burde der vel være en kurator pligt til at få penge ind til kreditorer i det omfang det er muligt?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ved nogen om det i det hele taget er lovligt for kurator at afvise ET bud og så sælge til kun 5% af det som det bud var på? (jeg kan forestille mig kurator sige at han skam også ventede meget mere på auktionen og derfor godt turde afvise - men taler vi større summer - så burde der vel være en kurator pligt til at få penge ind til kreditorer i det omfang det er muligt?

Interessant spørgsmål.  Her var tale om kr. x.xxx.xxx,xx. Sætter ikke de rigtige tal på, så kan den checkes. Jeg følger videre.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ved nogen om det i det hele taget er lovligt for kurator at afvise ET bud og så sælge til kun 5% af det som det bud var på? (jeg kan forestille mig kurator sige at han skam også ventede meget mere på auktionen og derfor godt turde afvise - men taler vi større summer - så burde der vel være en kurator pligt til at få penge ind til kreditorer i det omfang det er muligt?

vh John Hannover

Kurator har meget bredde rammer i forhold til hvad der er i boets bedste interesse. Kurator er i sin fulde ret til at afvise et bud og forsøge sig med en auktion i stedet; kurator havde i det konkrete tilfælde formentlig haft forventninger om en højere salgspris. Det kan jo også være han har haft en andet bud og denne sælger siden hen er sprunget fra, måske var der allerede opnået fuld dækning til kreditorerne eller noget helt fjerde. Vi kender jo ikke sagen fra begge sider, så hvad der er op og ned kan vi kun gætte os til.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)