Der skulle vel ikke være en venlig sjæl der kunne hjælpe med et råd.
Vores omsætning er faldet 50% efter at vi har fået en konkurrent, der fra ende til anden har planket vores forholdsvis unikke produkt.
Næsten lige meget hvad jeg gør, bliver vores adwordsannoncer mere og mere ustabile. Hvilket selvfølgelig giver sig udslag i antal ordrer.
På flere af vores helt centrale kodeord, så er vi faldet ud af side 1 på Google, samtidig med at vi har hævet vores klikpris til op imod det 3-dobbelte.
Jeg håber, at der er en der lige vil kigge et par søgninger igennem, så jeg kan få andre øjne på problematikken.
Jeg tror du bliver nødt til at komme med en smule mere info om produktet eller keywords, hvis du vil have hjælp.
Hvad mener du f.eks. med, at konkurrenten har "planket" jeres produkt?
Og hvordan vil du have aminoer til at kigge søgninger igennem, på nogle keywords og virksomheder man ikke ved hvad er? (medmindre man skulle gætte sig til at det er juletræer!?)
Der skulle vel ikke være en venlig sjæl der kunne hjælpe med et råd.
Vores omsætning er faldet 50% efter at vi har fået en konkurrent, der fra ende til anden har planket vores forholdsvis unikke produkt.
Næsten lige meget hvad jeg gør, bliver vores adwordsannoncer mere og mere ustabile. Hvilket selvfølgelig giver sig udslag i antal ordrer.
På flere af vores helt centrale kodeord, så er vi faldet ud af side 1 på Google, samtidig med at vi har hævet vores klikpris til op imod det 3-dobbelte.
Jeg håber, at der er en der lige vil kigge et par søgninger igennem, så jeg kan få andre øjne på problematikken.
Du kunne godt tænkes at konkurrencen på "juletræ" er stigende pga. sæson og derfor vil du blive nød til at betale mere per besøg, fordi at der er flere om budet..
Bemærk at det grundet EU-dom er blevet tilladt at byde andre brands i Adwords. Dog kan Jeg ikke vurdere om dit problem skyldes det - ud fra det du skriver.. Er der tale om identiske Adwords hvad angår annoncetekst etc.?
Det er rigtig træls når en omsætning begynder at falde pga af ny konkurrent indtræder på Adwords pladserne, men det set mange gange før. Du må endelig huske på, at det ikke kun gælder om at hæve prisen for at få bedre eksponering på Adwords pladserne - det drejer sig også rigtig meget om at opnå en god Quality Score. Det bliver lidt teknisk, men du kan læse mere om det her hvor jeg har uddybet det lidt mere.
Det er "nemt nok" at ligge godt på Adwords pladserne, når konkurrenten gør et dårligt stykke Adwords og dermed har en dårligere Quality Score end dig. Men træder der en ny konkurrent ind som har styr på Adwords, og opnår en bedre Quality Score end dig, så kan du ikke kun fokusere på at forhøje prisen.
Håber det gav svar på dit problem - det er en træls situation at lande i.