Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenten generer vores adwordskampagne

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære medaminoer.

Der skulle vel ikke være en venlig sjæl der kunne hjælpe med et råd.

Vores omsætning er faldet 50% efter at vi har fået en konkurrent, der fra ende til anden har planket vores forholdsvis unikke produkt.

Næsten lige meget hvad jeg gør, bliver vores adwordsannoncer mere og mere ustabile. Hvilket selvfølgelig giver sig udslag i antal ordrer.

På flere af vores helt centrale kodeord, så er vi faldet ud af side 1 på Google, samtidig med at vi har hævet vores klikpris til op imod det 3-dobbelte.

Jeg håber, at der er en der lige vil kigge et par søgninger igennem, så jeg kan få andre øjne på problematikken.

Hilsen

Morten

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du bliver nødt til at komme med en smule mere info om produktet eller keywords, hvis du vil have hjælp.

Hvad mener du f.eks. med, at konkurrenten har "planket" jeres produkt?

Og hvordan vil du have aminoer til at kigge søgninger igennem, på nogle keywords og virksomheder man ikke ved hvad er? (medmindre man skulle gætte sig til at det er juletræer!?)

/JG

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Juletræssælgeren:

Kære medaminoer.

Der skulle vel ikke være en venlig sjæl der kunne hjælpe med et råd.

Vores omsætning er faldet 50% efter at vi har fået en konkurrent, der fra ende til anden har planket vores forholdsvis unikke produkt.

Næsten lige meget hvad jeg gør, bliver vores adwordsannoncer mere og mere ustabile. Hvilket selvfølgelig giver sig udslag i antal ordrer.

På flere af vores helt centrale kodeord, så er vi faldet ud af side 1 på Google, samtidig med at vi har hævet vores klikpris til op imod det 3-dobbelte.

Jeg håber, at der er en der lige vil kigge et par søgninger igennem, så jeg kan få andre øjne på problematikken.

Hilsen

Morten

Google har sikkert skrevet dette nye indlæg til dig: Hjælp, konkurrenterne klikker på os!

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne godt tænkes at konkurrencen på "juletræ" er stigende pga. sæson og derfor vil du blive nød til at betale mere per besøg, fordi at der er flere om budet..

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk at det grundet EU-dom er blevet tilladt at byde andre brands i Adwords. Dog kan Jeg ikke vurdere om dit problem skyldes det - ud fra det du skriver.. Er der tale om identiske Adwords hvad angår annoncetekst etc.?

Mvh
PLI | Affugter

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Jeg vil ikke lige kaste mine budpriser ud i offentligheden.

Men jeg kan sige, at det næsten er ligegyldigt hvor højt jeg går op i pris, så ændrer det ikke på at vores konkurrent ligger højere end vi gør.

Jeg kan se på de klikpriser vi giver, at de er under halvdelen af, hvad jeg har sat som maxklikpris!!!

Hvis der er nogle der har en ide, så vil jeg være taknemmelig for en privat besked:-)

Mange hilsner

Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Gener ham tilbage.

Lad os sige at i er 3 der byder på samme søgeord. Konkurrenten (A), dig (B) og en tredje (C)

A byder 20 kroner, B byder 10 kroner og C byder 5 kroner.

Adwords er sat op så du (B) kun betaler 5 kroner (fordi det er C's MAXCPC).

A betaler 10 kroner (fordi det er B's MAXCPC)

Hvis du hæver din MAXCPC til 19 kroner vil du (B) stadig kun skulle betale 5 kroner, men A vil skulle betale 19 kroner per klik for at ligge over dig.

En lidt farlig strategi hvor der skal holdes øje med kontoen løbende, men du kan faktisk presse konkurrentens avance på denne måde.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Det er rigtig træls når en omsætning begynder at falde pga af ny konkurrent indtræder på Adwords pladserne, men det set mange gange før. Du må endelig huske på, at det ikke kun gælder om at hæve prisen for at få bedre eksponering på Adwords pladserne - det drejer sig også rigtig meget om at opnå en god Quality Score. Det bliver lidt teknisk, men du kan læse mere om det her hvor jeg har uddybet det lidt mere.

Det er "nemt nok" at ligge godt på Adwords pladserne, når konkurrenten gør et dårligt stykke Adwords og dermed har en dårligere Quality Score end dig. Men træder der en ny konkurrent ind som har styr på Adwords, og opnår en bedre Quality Score end dig, så kan du ikke kun fokusere på at forhøje prisen.

Håber det gav svar på dit problem - det er en træls situation at lande i.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)