Jeg har en dansk kunde som nu ønsker jeg fakturerer til hans firma i Hong Kong.
Jeg står selv for at lave mit regnskab, moms og indberetninger så jeg vil lige høre hvordan det fungerer for ikke at ende ud i at blive nødt til at få en revisor ind over.
Skal der salgsmoms på? Skal det momsangives på en anderledes måde? Giver det forskel i mit regnskab ellers? (tænker angivelse på den udvidede selvangivelse)
Der er tale om rådgivning omkring online markedsføring på udenlandske hjemmesider (som dog også har en dansk underside/afdeling) - Så godt spørgsmål hvor det bliver udnyttet, vel sådan lidt midt mellem Danmark og Hong Kong? :)
Han sidder selv i Thailand så han benytter vel som sådan ikke ydelsen i Danmark, men hans forretning her i Danmark har så selvfølgelig fordel af det.
Jeg var ikke klar over der var noget der hed (moms)frihed omkring bogføring :-) Men hvis jeg laver den + moms kan han vel ikke trække momsen fra nogen steder?
Det kan være du har ret i det var en idé at snakke med Skat - Kan man ringe til dem sådan uden at sidde i telefonkø i timevis?