Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. nyhedsbrev om iværksættere der rammer bunden.

Side 3 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Hørsholm
Tilmeldt 31. May 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, få kan være stolt over Danmark som iværksætterland. Det er dybt chokerende hvor lidt der er ændret i de senere år, hvor der har været "fokus" på iværksætteri.
Både for iværksætteren, der "bare" skal have hjælp til at komme udover rampen. Men i allerhøjeste grad også for iværksættere, der forgældet i kautionsforpligtelser og andet må kapitulere, give fortabt og dernæst begynde kampen for at finde tilbage på benene - økonomisk og socialt. Vi er pr. definition tabere hvis det ikke lykkedes.

Danskere har meget at lære mht. iværksætteri. Særligt når det kommer til pengesagerne. En dansk iværksætters perspektiv er sjældent særligt ambitiøst. Derfor er så mange virksomheder stærkt underkapitaliseret. Efter min opfattelse er der behov for et helt andet approach. Får vi en bedre kultur for iværksætteri og igangsættelse med færre ord og mere handling, vil vi forhåbentligt også kunne udvikle et system, der kan tage bedre vare på de iværksættere, der kommer galt afsted.

For uanset årsagen til et krak, er det mennesker det handler om. En god bekendt, der troede på at han kunne redde sine virksomheder til det sidste, er netop blevet smidt ud fra sit 25 mill. delvist pantsatte hus og måtte gå den lange vej til kommunekontoret med hatten i hånden.  Forestil dig den situation. Vedkommende har betalt svimlende summer i skat igennem 20+ iværksætter år. Men alt det er glemt, når nøglen drejes om.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest : nej , vi kender ikke nogens specifikke situation, så vi kan ikke dømme.

Dernæst : og så stopper tudefabrikken også. Fordi man er iværksættere har man altså ikke krav på særbehandling , når det går af helvede til. Hvorfor skulle man bæres rundt på hænder og fødder fordi man har betalt meget i skat ? Når man bor i et hus til 25 mill, så har personen nok også selv fået noget ud af det, andet end at betale skat.

Det lyder jo som om at iværksættere kun starter firmaer for at få lov til at betale meget i skat, og de er nogle stakler som har krav på særbehandling.

Det aldrig fedt når nogen går ned med flaget, men at det skulle være ekstra synd for en iværksætter, det skal man vel være en ven for at se. I skulle tage ud og se på de mennesker, som er blevet kneppet i røven HELE deres liv, så ville i vide hvad modgang var.

Hvis de er iværksættere,så kommer de tilbage. Ellers var de bare nogen der fik en god idè, som de kunne tjene på, og når det så gik dårligt, så var de quitters ligesom resten

Jeg troede i øvrigt også at støtte var den rene gift for den driftige iværksætter ?

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

En krise er vel med til at luge ud iblandt virksomheder der har en tvivlsom tilstedeværelse på markedet, eller hvis drift er kørt skødesløst.

Det er skødesløst at forvente at man med 3 villaer, flere biler, mv. ikke i tide omsætter aktiverne og leaner sig ud af krisen.

Jeg ved ikke noget om sikkerhedsnettet for virksomhedsejere der er gået konkurs, men jeg kan læse fra et andet forumindlæg i dag, at man ikke er dækket før virksomheden opløses. Derefter har man ret til de samme ydelser som en ledig.

Så det i søger er "Redningspakker" til de små erhversdrivende. Så kan flere synkende skuder drive videre. Eller hvad?

//Klaus

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg taler ikke om støtte til virksomheder, det giver sig selv ikke?
Jeg taler om folk der ikke har penge til mad...
Jeg kan ikke finde på andre befolkningsgrupper i Danmark der ikke i nødens stund kan få penge til mad. Men belær mig endelig, det kan være jeg har overset noget?

Dbh Martin

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin :

Man kan godt blive medlem af en A Kasse som selvstændig. Man kan tegne forsikringer der garanterer en et beløb som er en del højere end almindeligt dagpenge bidrag. Og alle danskere er garanteret at kunne modtage kontanthjælp, ligegyldig om de deltager i jobaktivering. Hjemløse får ca 4000,- kr per måned, hvis de vil.

Jeg siger ikke det er fedt, men det er det heller ikke for de andre .

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Martin :

Man kan godt blive medlem af en A Kasse som selvstændig. Man kan tegne forsikringer der garanterer en et beløb som er en del højere end almindeligt dagpenge bidrag. Og alle danskere er garanteret at kunne modtage kontanthjælp, ligegyldig om de deltager i jobaktivering. Hjemløse får ca 4000,- kr per måned, hvis de vil.

Jeg siger ikke det er fedt, men det er det heller ikke for de andre .

Jeg har tidligere spurgt om det nu også er korrekt i et andet indlæg? dog uden at få svar endnu. Kan man nu også få dagpenge i den fase en virksomhed er under konkurs?, mig bekendt er der intet at hente hverken på kommunekontoret el. dagpenge - sådanne sager kan være rigtig lange. og hvis nu virksomhedsejeren har prøvet at redde stumperne ved ikke ta trække løn de sidste pr mdr. er det intet v. dagpengekontoret. Så tror ikke det er som simpelt endda ;)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan tegne en lønsikring som , udover den højeste dagpengesats, kan bidrage med maksimum 24.000 kr om måneden før skat i op til et år.

Det vil sige at man så i et år har ca 20.000 kr om måneden udbetalt. Det har jeg da hørt om en del mennesker der har overlevet for.

Jeg vil ikke udelukke at jeg har misforstået noget, i så fald er det mig der skal belæres

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kidzshop :

Jeg har selv prøvet det. Det tog mig ca 7 måneder før jeg fik udbetalt mine dagpenge med tilbagevirkende kraft. I mellemtiden kunne jeg ikke modtage kontanthjælp, da jeg jo var tilmeldt dagpengesystemet. Det var ikke nemt.

Så finder man en billig lejlighed, deler den med en anden, låner lidt penge til de vigtigste regninger ( og mad )arbejder benhårdt med ligegyldigt hvilket job man måtte få tilbudt, og arbejder ved siden af igen for at forberede et comeback

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er der ikke nogen i Danmark, der uanset deres situation ikke bør kunne få mad. Det forholder sig heller ikke sådan, eftersom man altid blot kan gå på kontanthjælp. Så er det andre ting end mad, man ikke har råd til - men dem har man jo heller ikke lige så stort et behov for.

Men hvad skulle alternativet ærlig talt være - at hver eneste gang en iværksætter går på røven, så skal en oprettet pengekasse spytte penge ud til den ramte person, så vedkommende kan opretholde nogenlunde den samme livsstil?

Jeg synes ikke umiddelbart, at der er noget galt med behandlingen af den omtalte konkursramte kvinde. Iværksætteri er på eget ansvar, hvilket det også bør være, da det ellers vil ødelægge branchen med en overflod af ligegyldige virksomheder.

Det er selvfølgelig altid let at være gammelklog, men hvorfor valgte den pågældende person ikke at investere i et Aps - eller endnu bedre et A/S - i stedet for eksempelvis at købe et tredje hus? Eller tilmelde sig en A-kasse, der tager godt imod selvstændige.

... jo mere succes, desto vigtigere er det også at dække sig selv mod sådan en situation.

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved da også at der findes et par ejendomsspekulanter, som med en gæld på over 700 millioner kroner, har fået lov til / støtte til at blive boende i deres 20 millioner kroners sommerhus i Hornbæk og køre Land Rovers indtil boet er blevet gjort helt op. Der udover vidst nok også et rådighedsbeløb på ca 50k om måneden.

Måske man skal finde ud af hvordan den sag er skruet sammen ? Jeg gider ikke nævne hans navn her , men hvis man ønsker at høre mere, kan man kontakte mig via PB

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 3 ud af 8 (73 indlæg)