Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hotel-moms 50%

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne forhøre mig vedr. den nye hotelmoms, der er ved at blive stablet på benene. Mit spørgsmål er som følger. Når et hotel nu må få et momsfradrag på 50%, er det så det samme, der er gældende for mig, når jeg modtager en faktura fra et hotel. Så jeg nu istedet for de 25% også kan fradrage 50% moms?

MVH/Erling Axel

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Erling Axel:

Når et hotel nu må få et momsfradrag på 50%, er det så det samme, der er gældende for mig, når jeg modtager en faktura fra et hotel. Så jeg nu istedet for de 25% også kan fradrage 50% moms? 

Det er ikke en ændring af hotellernes momsfradrag, som er på bedding. Det er netop specialreglen om, at virksomheder er berettiget til delvist momsfradrag for indkøb af hotelydelser, der er i spil.

Og ja - når/hvis ændringen af momsloven er vedtaget - vil fradraget blive ændret fra 1/4-del af momsen til halvdelen af denne.

At det fremmer turismen skyldes, at udenlandske virksomheder, som køber hotelydelser i Danmark, er berettiget til samme refusion, som danske virksomheder har fradrag. Denne refusion forøges på samme måde.

Det Horesta besværer sig over (stadigvæk) er, at der ikke er fuldt momsfradrag for ydelserne som i de fleste andre lande.

Men - for at præcisere - fradraget er stadigvæk 25% af momsen - og det er det indtil der er vedtaget en lovændring.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)