Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til formmail hos One.com

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Jeg håber virkelig der er en som kan hjælpe.

One support skriver hver gang jeg forespørger om hjælp at de ikke yder support på den slags, så derfor forsøger jeg her, da jeg kan se at en anden bruger har haft næsten samme problem.

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg har forsøgt at oprette en formmail med det script som one anbefaler.

Jeg får dog en fejl meddelse i forste linie hver gang jeg har forsøgt at ændre det og kan ikke se mig ud af hvad der er galt . Siden er oprette i PHP, i mapper med index.php, page.php og css

Scriptet er lagt ind i page.php  og viser dette:

<?php
/* Velkomst side */
function start(){
echo "
<FORM method="post" action="http://www.bnissen.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="bn@bnissen.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.bnissen.dk/Velkomst side.php">

Navn:<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="Navn" SIZE="20">
Efternavn:<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="Efternavn" SIZE="20">
Mail:<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="Mail" SIZE="20">
Kommentar:<TEXTAREA name="Kommentar" COLS="40" ROWS="7"> </TEXTAREA>

<INPUT TYPE="Reset" VALUE="Nulstil"><INPUT TYPE="Submit" VALUE="Send">
</form>

<h3> Præsentation </h3><br/>
<p >

osv.....

Se evt. http//:www.bnissen.dk/test som viser fejlen

ER scriptet placeret forkert ? eller er der fejl

Skal siden ændres til evt. start ??

Håber der er en som gider hjælpe en meget uerfaren

MVH

bnissen

Fra Helsingør
Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg undrer mig over at du har lagt formailen ind i et php script, da dette ikke er nødvendigt. Det kan køres uden php.

Jeg har et script i php, som du kan få, hvis det lyster, det bruger jeg selv og fungere upåklageligt.

 

Mvh

Casper Esbjørn

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke fejl i den lille kode du har postet der...

Egentlig så ser det script der ret besværligt ud så at sige.. det kan gøres nemmere.. Her er et jeg selv har lavet og bruger:

<?php

if($_POST[submit]){

if (isset($_POST['navn']) && strlen($_POST['navn']) < 2) {
$fejl = "Det er tvivlsomt at dit navn er på <b>mindre end 2 tegn</b>";
}
else
if(!eregi("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $email)) {
$fejl = "E-mailen er ikke rigtig - skriv venligst en gyldig email";
}
else
if (isset($_POST['emne']) && strlen($_POST['emne']) < 2) {
$fejl = "Det er tvivlsomt at du kan beskrive et emne på <b>mindre end 2 tegn</b>";
}
else
if (isset($_POST['besked']) && strlen($_POST['besked']) < 30) {
$fejl = "Jeg tvivler på at du kan skrive en relevant og seriøs besked på <b>mindre end 30 tegn</b>";
}
else
{
$fejl = "Du har nu sendt en email til side , mailen vil hurtigst muligt blive besvaret.<br>Tak for din besked.";

$to      = 'bn@bnissen.dk';
$subject = "$_POST[emne]";
$message = "$_POST[besked]";
$headers = "From: $_POST[email]" . "\r\n" .
    "Reply-To: $_POST[email]" . "\r\n" .
    'X-Mailer: PHP/' . phpversion();

mail($to, $subject, $message, $headers);

}
echo "<div align=\"center\"><font color=\"darkred\">$fejl</font></div>";
}
?>


<form method="post" action="">
<table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="1" border="0">
<tr>
<td>Dit navn:</td>
<td rowspan="6">Du er altid velkommen til at skrive til os.<br>Vi svare altid igen hvis det er relevant.<br>Skriv til os hvad enten det er ris eller ros.<br>Kom gerne med foreslag til eventuelle forbedringer.</td>
</tr>
<tr>
<td><input class="login" type="text" size="26" name="navn" value="<?php echo "$_POST[navn]"; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td>E-mail:</td>
</tr>
<tr>
<td><input class="login" type="text" size="26" name="email" value="<?php echo "$_POST[email]"; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td>Emne:</td>
</tr>
<tr>
<td><input class="login" type="text" size="26" name="emne" value="<?php echo "$_POST[emne]"; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">Besked:</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2"><textarea class="artikel" cols="60" rows="9" name="besked"><?php echo "$_POST[besked]"; ?></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td><input class="login" type="submit" name="submit" value="Send e-mail til mig nu !" class="submit"></td>
</tr>
</table>
</form>

 

EDIT: Jeg har lige erstattet "dinemail" med bn@bnissen.dk

Du skal bare gå ind i din test index-fil og erstatte alt koden med den jeg der har givet dig.. Den virker 100% - og er kun 1 fil...

Du kan bruge den hvis du har lyst.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bnissen,

Jeg vil give Casper ret, der er ingen grund til at involvere PHP i formularen.

Prøv eventuelt at teste på en almindelig HTML side og se om det virker der. Det burde det umiddelbart gøre.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Herning
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper. og tak for hurtig tilbagemelding.

Som skrevet er jeg ret uerfaren i det at lave hjemmesider, og forventede at det skulle ind i php scriptet.

Hvad er der af andre muligheder?

Og det du har, kan jeg bruge det ?  med de ændringer der skal til.

bnissen

Fra Helsingør
Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det php script jeg har, er lige til at implementere på den 'kontakt.php', du skal bare ændre nogle ting i det så den passer til din side.

Kommer til at tænke på at det faktisk vil være nemmere for dig at læse på denne hjemmeside, der står det udførligt hvordan du gør :-)

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

nu involvere jeg gerne php i formen, især fordi at hvis den skriver fejlmeddelelsen, så skal brugeren til at skrive det hele om igen, hvis ikke den skriver det du "postede" - det er i hvert falde grunden til php i min kontaktform, og den virker også ganske upåklagelig.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Wi:

nu involvere jeg gerne php i formen, især fordi at hvis den skriver fejlmeddelelsen, så skal brugeren til at skrive det hele om igen, hvis ikke den skriver det du "postede" - det er i hvert falde grunden til php i min kontaktform, og den virker også ganske upåklagelig.

Hej Wi, Ud fra det synspunkt giver jeg dig selvfølgelig ret, hvis altså det var henvendt til mig. Nu tænkte jeg bare rent funktionelt i den aktuelle formular, hvor det vigtigste bare var at få det grundlæggende til at virke. Med venlig hilsen Tommy
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Obuni - House of Creativity:
Wi:

nu involvere jeg gerne php i formen, især fordi at hvis den skriver fejlmeddelelsen, så skal brugeren til at skrive det hele om igen, hvis ikke den skriver det du "postede" - det er i hvert falde grunden til php i min kontaktform, og den virker også ganske upåklagelig.

Hej Wi, Ud fra det synspunkt giver jeg dig selvfølgelig ret, hvis altså det var henvendt til mig. Nu tænkte jeg bare rent funktionelt i den aktuelle formular, hvor det vigtigste bare var at få det grundlæggende til at virke. Med venlig hilsen Tommy

Arh, men den var egentlig ikke møntet på nogen direkte, jeg så bare at der blev nævnt php og html i samme form, jeg ville bare lige komme med mit input til hvorfor jeg gjorde det :-)

Fra Herning
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle tak for jeres kommentar og foreslag.

Jeg forsøgte med den nye formmail som blev foreslået, og min test side melder ikke længere fejl, men jeg kan dog ikke se formmailen på min side, og----hvor skal jeg selv tilrette de oplysninger som gør at mailene tilgår mig , det kan jeg ikke umidelbart se, men det skyldes jo nok jeg er nybegynder i det med koderne. Dog har den sikkert andre fordele som one´s ikke har. som vil gerne vente lidt med at benytte mig af den.

Jeg har tidligere læst om det på hjemmesideskolen, men det virker lidt forvirende for en meget uerfarende som mig. :-(

I den jeg havde tiltænkt at bruge fra One.com er det tydeligt hvor de skal indsættes, og som der blev kommenteret er der ikke fejl i koden. Derfor mit spørgsmål skulle den istedet være placeret i index.php istedet for page.php filen ???

Gentager lige denne  og besvar venligst mine spørgsmål nederst.  Håber at I kan hjælpe ;-)

Scriptet er lagt ind i page.php  og viser dette:

<?php
/* Velkomst side */
function start(){
echo "
<FORM method="post" action="http://www.bnissen.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="bn@bnissen.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.bnissen.dk/Velkomst side.php">

Navn:<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="Navn" SIZE="20">
Efternavn:<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="Efternavn" SIZE="20">
Mail:<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="Mail" SIZE="20">
Kommentar:<TEXTAREA name="Kommentar" COLS="40" ROWS="7"> </TEXTAREA>

<INPUT TYPE="Reset" VALUE="Nulstil"><INPUT TYPE="Submit" VALUE="Send">
</form>

<h3> Præsentation </h3><br/>
<p >

osv.....

1: Skal scriptet placeres andet sted i index.php ?? da jeg får fejlmeddelse på siden , og ikke ser formmailen på siden.

2. ER scriptet placeret forkert ? eller er der fejl

3. Skal siden ændres til evt. start ?? den stod fra starten som nyside.html.

MVH bnissen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)