Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate-links i et excel-ark - muligt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg arbejder på at lave et forbrugsbudget-skema til hr. og fru Danmarks privatbudget. Dette skema bliver lavet i excel og tanken er selvfølgelig at lave nogle gode links inde i selve arket. Men er det overhovedet muligt rent teknisk at tjene en affiliate-skilling den vej?

Michael

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er det det, men jeg vil nok bare ikke smide et affiliate-link direkte. Disse kan godt lugte lidt af det, de er og samtidig med det risikerer du at kampagnen lukkes.

Henvis i stedet til et website med affiliate-reklamer eller brug en short URL hvor der er mulighed for at ændre den til et nyt affiliate-link, hvis det skulle blive nødvendigt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

...lugte af det, de er og lukke kampagnen? Det forstår jeg ikke.

Den med at henvise til en side med affiliatereklamer er jeg dog helt med på. Det skal dog være så nemt for brugeren af skemaet som muligt at brænde nogle penge af via mine sponsorer eller reklamer, at linket fra excel vil være mest genialt.

Michael

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:

Hej

Jeg arbejder på at lave et forbrugsbudget-skema til hr. og fru Danmarks privatbudget. Dette skema bliver lavet i excel og tanken er selvfølgelig at lave nogle gode links inde i selve arket. Men er det overhovedet muligt rent teknisk at tjene en affiliate-skilling den vej?

Michael

 

Hej Michael,

Egentlig en ganske god idé, og mange ville helt sikkert have glæde af sådan et regneark. Dog skal du nok sætte dig meget grundigt ind i Excels sikkerhedsindstillinger, da et regneark der er downloadet fra nettet højest sandsynligt vil aktivere en hel del alarmer når regnearket åbnes. Det kan meget hurtigt skræmme brugerne væk, og specielt skræmme dem fra at klikke på links.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for advarslen. Tanken er dog ikke, at det skal downloades men fremsendes ved anmodning som en vedhæftet fil. Filen bliver selvfølgelig låst således at der kun kan tastes i bestemte felter og der følger også en vejledning med for de knap så kyndige excel-brugere.

Jeg håber på at opnå dialog med brugerne ved at fremsende og maile med dem fremfor "bare" en downloading-mulighed. På den måde ved jeg også, når vi nærmer os et nyt år, hvem der bruger det. De kan selvfølgelig bare bruge samme regneark, men jeg vil da snige forbedringer ind i nye versioner.

ichael

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:

...lugte af det, de er og lukke kampagnen? Det forstår jeg ikke.

Typisk er affiliate-links ikke så indbydende. Så hvis du i stedet for den URL du får fra dit netværk måske laver noget ala minurl.dk/godt-tilbud kan det være, at folk er mere tilbøjelige til at klikke. Medmindre du selvfølgelig ikke viser URL'en.

Det med at lukke kampagnen: De fleste affiliate-kampagner lukker ned på et tidspunkt, og hvis det skulle ske med den kampagne du har lagt ind i dit Excel-ark, tjener du ikke længere penge på den bruger. Så hvis du i stedet kan henvise til et link hvor du løbende kan udskifte kampagnen, vil dette nok give det bedste resultat på sigt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Angående link i et Excel ark, er det så ikke muligt at maskere linket med en ankertekst, som man f.eks. kan her på Amino? f.eks. som her: Herretøj online

I så fald, så vil det jo være let at sætte nogle gode og brugbare Affiliate-links ind, som brugerne af arket kan få nytte af, uden det kommer til at lugte af reklame.
Det er ikke noget jeg har prøvet før, og har desværre ikke Excel på denne computer, men det kunne være rigtigt smart.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Martin. Det giver god mening det hele. Super!

Michael

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)