Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulent - Privat ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Davs Alle sammen

Jeg er ny her i iværksætter universet, og har et enkelt spørgsmål:

Hvis jeg har brug for hjælp med eksempelvis min PC, og jeg har en bekendt, som jeg ved kan ordne sagerne. Er det så lovligt at jeg laver et kreditorbilag til ham, på eksempelvis en konsulenttime (til en privat) ?

Jeg er klar over at der ikke er købsmoms på sådan en ydelse, men kan jeg trække ydelsen fra i skat ??

 

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til.

Skal jeg give dig et godt råd, så lad være med at fedte rundt med den slags petitesser og sæt fokus på din forretning.

Din ven kan skrive en faktura med sit CPRnummer og skal så betale skat af værdien af din ydelse. Du kan så fratrække udgiften.

Michael

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det aktuelle eksempel er en peditesse, fuldstændig enig. Det var nu mere lovligheden i at gøre det, jeg var interesseret i.

Men skal min "konsulent" skrive en faktura til mig ??

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du trække det fra, - så ja.

Det skal jo være en udgift der har direkte forbindelse til erhvervelsen af dit firmas indtægt, hvis du skal kunne trække den fra. Derfor skal det kunne dokumenteres hvad der er lavet.

Derudover er det ikke en vennetjeneste, når du bogfører det som en udgift.

Sidst men ikke mindst, - Skat skal jo have deres luns ;)

Michael

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne jeg jo sige mig selv..Men tak!! eksemplet var dårligt, men jeg har fået det jeg skal bruge... Tak!

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)