Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min ide en opfindelse? - kan jeg tage patent på den?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

eller skulle man få vedkommende til at skrive under på "hemmeligheds aftalen" og er den overhovedet noget værd så tidligt i forløbet?

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil tage patent på noget, er det eneste krav at opfindelsen/applikationen af teknologien, ikke har været offentliggjort. Det vil sige, du kan sagtens fortælle folk om din opfindelse bare ikke på et offentligt forum.

F.eks. i telefonen eller mand-til-mand. Folk får jo ikke noget som helst ud af at røbe din hemmlighed, og der er som regel en uendelig mængde af projekter at tage fat på ... specielt for de mere successfulde iværksættere.

På den anden side bliver 99% af alle patenter aldrig brugt til noget... efter min mening er den slags mest for teknologi-virksomheder med penge, af hvem de kan bruges agressivt i en konkurrence situation til at beskytte små innovationer som konkurrenterne har en tendens til at kopiere.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - det er ikke rigtigt, der er t r e krav til for at få patent,

det gælder at opfindelsen skal være

1) ny, (kan afklares med en nyhedsundersøgelse, om ideen er ny)

2) har opfindelseshøjde, og

3) vil kunne virke

så kan der principielt udtages patent på det.

Ellers se om nyhed, opfindelseshøjde, nyhedsundersøgelse under patentordbog på www.eneret.dk

Held og lykke

Mogens

 

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, dårlig formulering af mig ovenfor. Husk at det koster en del at tage patent.
Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - forsikring koster penge - betragt et patent, som en forsikring, som du kan stoppe krænkere (tyve af din opfindelse) med

God weekend

Mogens.

[Manuel signatur med links udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg siger bare at patenter ikke er for alle.
Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste opfindelser - efter vores erfaring - er en sammenstykning eller kombination af tekniske elementer, som hver især typisk er en hyldevare. Pointen er at selve kombinationen af flere dele kan være en ny skabelse (nyhed) og være opfinderisk (opfindelseshøjde) Der er 4 krav til at patentere : Nyhed Opfindelses højde Det skal virke & være anvendeligt. 

[Manuel signatur med links udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)