Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår bruger google description tagget?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en side der ranker udemærket på et specifikt søgeord.

Men igår blev min forside skiftet ud med et dybere link på dette søgeord. Positionen er den samme, men siden er skiftet. Det er sådan set ok, for det dybere link omhandler søgeordet bedre end forsiden.

Hvad der er lidt træls, er at den tager et stykke tekst på siden og indsætter som description på google, istedet for at bruge min mere beskrivende tekst under "description" tagget. Keywordet indgår både i description og den tekst der er klippet ud og sat ind af google.

Kan man påvirke om google bruger description eller om den bruger noget tekst fra siden? Den tekst der er indsat er ret ligegyldig iforhold til den tekst der står under description. Så det vil være bedre for alle parter at det var description der blev brugt, da den har højere relevans for sidens egentlige indhold.

Mvh. Jens

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du evt. et link og søgeterm? Det kan være din description er sat forkert op.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Google kan vælge at bruge tekst fra din side til at lave description hvis de finder det mere relevant end den description du har lavet.

En god måde at løse dette på er at du på din side laver et H1 tag med det keyword Google viser siden på, og lige under dette H tag skriver du en keyword relateret tekst du gerne vil bruge som description. Google vil i de fleste tilfælde tage denne tekst frem for andet tekst på siden hvis du gør det rigtigt.

Håber det gav mening.

En grund til at Google ikke benytter din description kan være at den er for kort, så prøv at gøre den længere hvis den pt er på under 70 tegn eller lign.

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg har dobbetltjekket at description er sat rigtig op, det ser fint ud, og desuden vises description også fint på andre sider med andre keywords der genereres på samme måde.

Description er ok lang ca. 100 tegn.

Jeg har prøvet at skrive den lidt om, så den er endnu mere rammende for keywordet.

Ellers vil jeg prøve med forslaget med h1 og så skrive en tekst umiddelbart nedenunder.

Tak for hjælpen.

Mvh. Jens

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i øvrigt meget normalt at google benytter description fra sidens tekst hvis den søgning du finder siden på ikke er det ord siden er optiemret til. Altså en søgning som måske er lidt længere eller lidt anderledes fra den siden er optimeret til. Her er løsningen med H tag perfekt.

 

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har problemet løst sig selv.... google er begyndt at vise forsiden igen istedet for undersiden, og der benyttes description ok.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)