Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regneark til simpel bogøfring

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 04:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nogen der ligger inde med et simpelt regne (eller link dertil), til bogføring af regnskab?

Det skal bruges til bogføring af fakturaer, moms regnskab etc.

 

På forhånd tak ;)

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurts-Kassekladde bliver anbefalet af flere, men jeg kender den ikke selv.

Efter min mening er det bedste at få indarbejdet en fast rutine i bogføring herunder også i hvilket system dette gøres. Når du får succes, er det rart at kunne fortsætte den samme rutine, selvom behovet for flere funktioner er ønskværdigt.

Derfor vil jeg anbefale at benytte et regnskabssystem.

Her kan du ofte benytte indlæste bankposteringer til at bogføre efter og måske udligne åbne poster automatisk.

De fleste regnskabssystemer giver dig mulighed for at fakturere, så der bogføres direkte ved fakturering.

En anden væsentlig ting er en transaktionslog, hvor hver postering er i kronologisk orden.

Hvis du har en bogholder eller revisor, så skal et regneark sendes frem og tilbage - dette gælder også hele regnskabet, hvis der benyttes et enkeltbrugerregnskabssystem. Hvor der ikke er mulighed for at arbejde med regnskabet før man får det tilbage (medmindre bogholderen eller revisoren kun skal kigge på det).

I visse tilfælde kan det være gratis at benytte eller erhverve sig et regnskabssystem - i hvert fald i et begrænset omfang eller for en begrænset periode.

Som sagt - det er vigtigt at få indarbejdet de administrative rutiner i opstartsfasen, da det gør håndteringen af succesen lettere.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)