Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan registrerer/fakturerer I freelancere jeres tid?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg laver freelanceopgaver, så registrerer jeg min tid meget minutiøst (bogstaveligt talt). Jeg har en tæller (http://toggl.com) som jeg starter når jeg går i gang, og stopper når jeg holder op eller holder pause. Dvs. den tæller ikke når jeg f.eks. lige laver kaffe eller går på toilettet. Når jeg så skriver min faktura sidst på måneden, fakturerer jeg det præcise antal timer/minutter jeg har brugt, dvs. jeg vil f.eks. fakturere 7,4 timer hvis det er det jeg har brugt, og ikke 7½.

En dag da jeg var på alm. lønjob, tænkte jeg "hmm, her tæller arbejdstiden selv om man går på toilettet, henter kaffe eller falder i snak med en kollega på gangen - det kunne da egentlig meget bedre betale sig for min arbejdsgiver at ansætte freelancere". Men er det kun mig der registrerer den tid jeg bruger, så præcist? Hvad gør I andre? (Eller hvad forventer I af jeres freelancere?) Jeg gør meget ud af ikke at snyde dem der hyrer mig, men jeg er jo heller ikke interesseret i at snyde mig selv. :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine kunder betaler pr halve time. Derudover så bruger jeg også af og til lidt mere tid på dem end jeg fakturerer. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg arbejdede freelance og skulle registrere timer, arbejdede jeg næsten som dig og registrerede ret nøjagtigt, hvor mange minutter, jeg sad ved opgaven. Jeg sammenholdt det dog også med, hvor mange linjer/sider (oversættelse), jeg havde nået.

Men jeg ville aldrig fakturere f.eks. 7,4 timer! Jeg ville beslutte mig for, om jeg havde løst opgaven rigtig flot (også tidsmæssigt) = 8 timer eller om jeg f.eks. havde hængt lidt over det og lavet lidt rigeligt med research el.l. = 7 timer.
Kun hvis det er meget små timetal op til f.eks. fem ville jeg overveje at afregne i halve timer.

Det er altid et godt udgangspunkt, at man ikke vil snyde kunden. Men som bestiller af en ydelse, ville jeg nok trække lidt på smilebåndet, hvis en regning lød på 7,4 timer.

 

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det afhænger selvfølgelig også af, hvor høj timelønnen er. Snakker vi om 800-1200 i timen, er vi jo nede på halve timer i afregning.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Snakker vi om 800-1200 i timen, er vi jo nede på halve timer i afregning.

Det gør vi desværre ikke Skype-Giggle

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst Anjas bog, og med så godt et hoved burde prisen nærme sig de tusind Angel

Jeg køber meget freelance og forventer afregning i ½ timer, men sammenholder selvfølgelig løbende produktiviteten hos de forskellige freelancere.

Michael

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger www.officetime.net til registrering af min tid.

Det er super-godt, når man arbejder for flere/mange kunder i løbet af dagen. Man skifter nemt fra kunde til kunde, og man får registreret tiden på den kunde, det vedrører.

Kundeservice har været hurtige til at besvare spørgsmål - og så endda på dansk!

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gør det i et simpelt Excel ark - ned til hver 15. minut - dvs. kvart timer (når det er på klippekort). Men ja, kunden fiancerer også mine toilet besøg (som ikke tager flere timer), og når jeg henter kaffen - for mit hovede kører stadig med opgaven i de tilfælde.

Hvis folk beder mig lave noget koster det som minimum en opstarts time.

Jeg arbejder udelukkende på klippekort løsninger, så jeg vil aldrig // sjældent have udgifter til inkasso - hvorfor mine priser også er mere end almindelig rimelige.

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)