Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering med cpr nr.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et web-site hvor jeg har noget indtjening fra banneranoncering. Jeg skal have faktureret ud for omkring 8000 kr.

Jeg har ladet mig fortælle, at man kan sende fakturaer ud uden cvr.nr. men i stedet med cpr.nr. Det er så her jeg vil høre om det er den korrekte måde at gøre det på.

Som jeg kan forstå, skal jeg ikke momsregistreres og derved ikke lave momsregnskab. Tænker bare, skal virksomhederne der skal betale fakturaen, så ikke betale moms eller hvad?

Min samlede indtjening skal jeg fører på min selvangivelse, for derefter at kunne betale skat af indtjeningen. Er det rigtigt forstået?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pedro.

Du skal ikke angive CPR nummer på din faktura.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pedro

Du kan skrive dit CPR nummer på fakturaen i stedet for et CVR nummer. Du må så ikke tillægge moms.

Du skal lave et regnskab (ikke momsregnskab) over indtægter og udgifter vedr. virksomheden, og overskuddet i din virksomhed skal anføres i rubrik 111 på den udvidede selvangivelse.

mvh
Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

...og husk at få forventet overskud med i forskudsopgørelsen. Så får du lov at betale B-skat løbende over året i stedet for at tro at alle pengene er dine, og så skal du bare af med skattekroner, som du allerede har brugt.

Michael

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:
Du kan skrive dit CPR nummer på fakturaen i stedet for et CVR nummer. Du må så ikke tillægge moms.

Det er ikke et krav, så hvorfor skal han give sit CPR nummer væk?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)