Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til kamp mod Homeshopping...

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

AnnetteD:

fair nok!! Men du må meget gerne henvise til et firma som har setuppet til at forsikre denne branche for en fair præmie, for jeg har opgivet at finde dem!! Men det lyder til at du har kontakten?!

Vi benytter hverken factoring eller forsikring mod kunder, så kender ik til de nøjagtige priser eller spillere på markedet. Ved dog at de fleste mærker efterhånden benytter disse... Enten hver for sig eller i en kombination.

Og kan man ik forsikre sine kunders køb, eller køre det via factoring, så siger det vel alt om risikoen ved et evt salg...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Molvins:

Min opfattelse er helt klart, at det er alt for tidskrævende og ressourcekrævende at sælge til de her home parties. Jeg er godt klar over at der er nogle brands, der har succes med det, men i det lange løb er jeg overbevist om, at det er meget billigere at sælge via nettet.

Mit bud er at du og StyleDelux skal køre det udover e-disken i stedet for at hoppe med på det der homeshopping-halløj. Og lur mig om ikke folk bliver trætte af homeshopping/homeparty eller hvad det hedder. Jeg har da et stk. kvindemennske herhjemme der med det samme udbryder "jeg orker det faneme ikke" hver gang hun bliver inviteret til sådan noget.

Håber I rammer den rigtige salgskanal

/Morten

Jeg er glad for at høre din bedre halvdels holdning - for det er netop det som jeg selv tænker er eller vil komme til at ske. Da der er homeshopping hele tiden, med forskellige mærker, så tror jeg at mange enten vil vælge eet ud, eller droppe det helt. Ingen tvivl om at Pomp de Lux har stor succes - for de rammer den brede målgruppe med et klassisk og praktisk design - plus de var firstmover indenfor ren børnetøj. Der kommer endnu et mærke til foråret som jeg også tror vil få meget stor succes - og som kan være med til at vælte alle de små af banen. Men det er alligevel svært at spå helt om hvad der kommer til ske fremover.

Vi vil helt klart ikke bruge ressourcer på homeshopping - kun online netsalg som vi gør i dag.

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

I skal starte med at gøre nogle basale ting op med jer selv.

  • Vil I konkurrere med disse "Homeparties mærker" og skal det være på prisen?
  • Ønsker I at jeres mærke skal bredt ud i butikker osv, eller skal det forblive et "private label" på jeres webshops kun?
  • Hvilke forbrugere ønsker I at fange?
  • Hvilken omsætnings/afsætnings mål har I for mærket?
  • Skal mærket være et "normalt" mærke rent prismæssigt, eller skal det være et discount mærke?

Når I har svaret på ovenstående spørgsmål, så tegner der sig en klar og tydelig afsætningsprofil, som I så skal revurdere... Men mon ik den er meget retvisende for, hvordan I skal takle situationen?

Tak for dit indspark :·)

- ja, vi vil konkurrere på prisen

- det skal forblive private label og ikke ud i butikkerne

- vi ønsker at fange hende som bruger homeshopping pga de lave priser - og som ikke normalt ville se det som første mulighed at handle hos os ellers.

- mængde er afsætningsmålet - det er jo mange stks som bestilles hjem.

- i første omgang var det meningen at prisen skulle være god men normal. Men det afsætter blot ikke de store mængder vi får hjem - og derfor tænker vi nu i lavere priser for større afsætning.

Men vi har brug for at komme bredere ud end vi gør nu. Og hvordan gafler man homeshopping kunderne og får dem ind i netshoppen... uden at skulle bruge en masse tid og penge på det :·)

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

AnnetteD:
Håber det er okay jeg kommentere på dit spændende indlæg og problematik.

Det er du velkommen til som alle andre på amino, men jeg har meget svært ved at tage det du skriver til mig seriøst. Når man først een gang har oplevet, at en person har brugt en som reklamesøjle, og efterfølgende følt trang til at indtage byttet selv - uden tanke for den det gik ud over - ja, så har jeg bare svært ved at se hvorfor du har lyst til at skrive i denne tråd... jeg kan i hvert fald ikke tage det seriøst. Beklager.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Jeg kommer lige igen senere med nogle kommentarer, da der er mange ting der kan gøres.

Og jeg så lige videoen på FB med interview med Nanna. Hvornår har du selv set den sidst Helle?

Glæder mig til at høre dine tanker ved lejlighed :·)

Jamen det er da ved at være lidt tid siden jeg så videoen sidst - men jeg forestiller mig at du tænker på at vi brander os selv på oplevelsen, tilliden og at vi gør noget ekstra for vores kunder?

Fra Ishøj
Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Jeg tror desværre ikke vi kan hamle op med homeshopping. Ser man blingo er det der de tjener deres penge. Og de tjener mange penge..  Jeg havde fornøjelsen af at have en blingo sælger ude. Hun havde så taget flere mærker med som hun meget diskret lagde frem. Så pludselig var det ikke kun børnetøj. Der var sko til børn og voksne, smykker. plus hendes hjemmeside som lavde broderi. Hun bliver jo husket idag. selv efter knap et år. Og kommer jo sikkert på besøg hos mig igen.

Mht internet handel er det ud og være provokerende. IdaT har laves deres egen hjemmeside. (Mammas club) hvor du nu kan købe direkte hos dem. Okkergokker har lavet en kæmpe kampange og sat deres priser ned. Og sjovt nok også lavet en direkte shop.

De springer mellemledet over. Tror det er en form for overlevelse strategi. Nu hvor krisen kradser.

Fabelfant er et fantastiak mærke. Men man hører ikke nok til jer. Annoncer en helt masse. Og hold fast i jeres gode værdier.

Mvh Jeanette

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Men vi har brug for at komme bredere ud end vi gør nu. Og hvordan gafler man homeshopping kunderne og får dem ind i netshoppen... uden at skulle bruge en masse tid og penge på det :·)

Kunne en ekstra shop på et seperat domæne være en mulighed? Det vil være langt nemmere at brande, og så kan den jo nemt linke videre til House Of Kids...

På den måde har du to heste at spille på. Du rammer bedre målgrupperne, og det hele er en smule nemmere den vej rundt, da alle forstyrende mærker/objekter er fjernet.

Eneste ulempe er, at alt skal gøres dobbelt... Men er det ik os tiden og pengene værd på den lidt længere bane?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Helle - houseofkids.dk:

Indenfor det sidste år, har tre af vores leverandører droppet engros, og satser fremover på HomeShopping og eget netsalg - med dertilhørende lavere priser da de fjerner mellemleddet. Jeg tror ikke de alle vil få succes med det. Men nogle vil.

Da vi har vores eget mærke »Fablefant« sammen med StyleDelux - har vi muligheden for at tage kampen op, i forhold til også at kunne tilbyde noget til lavere priser, da vi selv får produceret det. Pt er priserne reguleret i forhold til markedet hvilket giver os en god avance. Sætter vi priserne ned, bliver avancen jo også mindre, og vi vil være mere afhængige af at sælge større mængder.

Jeg vil gerne høre hvad I andre tænker om udviklingen på homeshopping markedet? Og ikke mindst: gode ideer til hvordan vi får bredt vores mærke ud så folk opdager de lave priser.

Vi vil ikke lave homeshopping med agenter der skal holde aftener osv - det vil kræve alt for mange ressourcer som vi hellere vil bruge på vores primære forretning. Men vi ser mere på, at de prisvenlige varer i rigtig god kvalitet, vil kunne trække endnu flere kunder til vores netshops.

For at ramme rigtigt - vil det hjælpe mig med flere menneskers tanker omkring det hele?

Mange hilsener Helle

Nu bliver det en længere smøre, men jeg håber du kan bruge noget af det. Mit første spørgsmål stillede jeg egentlig fordi den video indeholder flere forskellige punkter, som jeg mener vil være gode at efterleve, og som det lidt ser ud til i har glemt Smile

Mine betragtninger er således ikke baseret på erfaringer med børnetøj, da jeg ikke har nogen forudsætninger i dette segment, men der er alligevel en del fra andrre brancher der kan anvendes.

Når nogle vælger Homeshopping metoden så kan det skyldes flere årsager (nævnt i vilkårlig rækkefølge og der er nok flere, men holder mig til det der falder mig ind):

1. Manglende afsætning

2. Ønsket om øget afsætning

3. Loyalitet ude i de yderste led i købsøjeblikket

4. Ændring af købsmønster hos kunderne

5. General ændring i ønsket om nærvær.

Ad. 1: Den manglende afsætning kan man ikke uniddelbart forvente giver anledning til at etablere Homeshopping, da det som du selv nævner kan være en omstændig proces, og givetvis en beslutning der skal tages før det er for sent, da man ellers givetvis vil kæmpe op ad bakke med både afsætning og økonomi.

Ad. 2 Er ønsket om øget afsætning et "must" - så kan man hvis man etablerer det korrekte setup opnå en ikke ubetydelig fremgang ved at lave Homeshopping eller en medio mlm model.

Ad. 3 Ved Homeshopping vil agenten være fremme i yderste led for afsætningen, og da Homeshopping eventet er hosted efter eget ønske fra værten, så vil der uanset mængde af salg ske en promovering og en maksimal branding overfor de tilstedeværende. Det er derfor op til agenten sammen med agenturhaver at sikre at de købelystne får en maksimal oplevelse HVER gang, da det er det der vil være afgørende for om agenten bliver kontaktet for at komme igen en anden gang. Det er derfor vigtigt at sørge for at det foregår i en afslappet atmosfære og uden at det er en anmasende sælger, der skal kunne relateres til kunderne.

Ad. 4 Da flere og flere tilsyneladende vælger den vej, kan det så tænkes at det er en ny trend der er på vej? Hvis ja så skal man passe på med ikke at komme bagerst i køen, da dette vil blive "dyrere". Om det er en ny trend der udelukker mændene der alligevel ikke gider det shopping gejl i hver børnebutik der kommer på vejen eller ej - det skal man undersøge. Og hvem andre end ens kunder er de bedste til at svare på det?

Har man mange kunder i sine biks, så kan man måske ligefrem starte denne nye trend, ved at rekruttere nogle af sine eksisterende kunder der bare "elsker" de varer man sælger. Derfor spørg dem med pengene, lav en netbaseret undersøgelse.

Jeg kunne godt forestille mig der var en trend på vej hvor det er kvinderne og ungerne der er i fokus og hvor mændene ikke er med.

Ad. 5 Se Ad.4

Derudover kan du så overveje at anvende Guerrilla Marketing som i 2010 versionen med stor effekt kan bruges via webshops til at få flere kunder (men også for at tiltrække Homeshopping)

6. Rabatkuponer - giv kunderne en rabatkupon ved hver handel som de så kan anvende. Eller hvis man vælger at lave Homeshopping koncept, så vedlæg kuponer der giver en række fordele hvis man ønsker at være værtinde. Der skal nok være nogle der "hopper" på den og finder det smart og attraktivt.

7. Møde/tale - Som udgangspunkt har enhver taler i en forsamling (lille som stor) magten. Der vil blive lyttet til den der taler og fremfører sine budskaber. Og hvad er bedre end Homeshopping til det?

Og laver man ikke Homeshopping koncept - så lav det næstbedste:

7A: Videoer hvor mange præsenterer tingene og giver en snak med undervejs. Tal ikke som er det en produktpræsentation, tal som en mor til en anden.

8: Brug 1 time fra tid til anden (hver uge) til at opdatere Twitter og Facebook. Det behøver ikke altsammen være salgsorienteret. Skyde nogle sjove/skæve billeder af børn og opload det. Gør gruppen folk er medlem af mere personlig, så går snakken og trafikken vil stige.

9: Konkurrencer - Alle elsker konkurrencer afhold det HVER MÅNED!! eller hver uge. Det øger interessen og trafikken.

--------------

Som du forhåbentlig kan se så lapper tingene lidt ind over hinanden, men mange af de teknikker der kan anvendes marketingsmæssigt vil være sublime i en Homeshopping model. Og Homeshopping er stort rundt omkring i verden - ingen tvivl om det - der er massere af penge at tjene.

Der var en anden der oplyste at Homeshopping agenten også havde andre varer med - JA selvfølgelig.. men det skal sgu da være virksomhedens hehe - for selvfølgelig er det nemt at lave mersalg på billige lækre smykker eller armbånd til mødrene når de alligevel har pungen fremme. MEN det SKAL være kvalitetsvarer, da det ellers ødelægger eventet.

---------------

Håber du kan bruge mit input til noget om ikke andet inspiration. Men som du måske kan læse mellem linierne, så ville jeg ikke i din situation helt afvise konceptet Homeshopping. Jeg ville dog få betingelserne fra de bedste og måske endda hoste et event og se hvad de gør (optag det skjult kamera hehe) og så få det serveret gratis. Betingelserne for at blive agent skulle være nemme at få fat i ved henvendelse til dem.

God vind.

Køb ren argan olie her

Fra Gentofte
Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som forbruger går jeg efter det der er billigst, men kigger også på fragt og returvare... og det er gerne den sidste mange firmaer halter på.

Har du en god pris og ingen bøvl med returvare, så er du godt på vej..

Jeg som forbruger mangler så bare og ligge mærke til din hjemmeside (har aldrig hørt om den før jeg så indlæg)

Der hvor jeg ser/husker, det er faktisk lige pt på tv reklame. Mest pga på nettet har jeg valgmuligheden for at fjerne reklamer via firefox.

Bare lidt input fra en forbruger, så hæng mig ikke :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)