Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken mail server software?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

JTP:

Jeg hælder dog også mest til en hosted løsning, men jeg skulle gerne bruge mit domæne på min egen server.

Men er det muligt at sende alt hvad der har med post at gøre til et mail hotel også alt andet til min server?

Jeg har mit domæne hos gratisdns.dk

Google Apps kan bestemt anbefales som en hosted løsning, og det er ikke noget problem, at have web(server) ét sted og mail et andet sted.

Fx hvis du opretter en Google Apps konto, får du af Google at vide, hvilke MX records, der skal oprettes. MX records er de DNS indstillinger, som fortæller hvor mail skal sendes hen, mens A records og Cnames bruges til alle andre ting.

Herefter logger du ind i kontrolpanelet hos GratisDNS, og klikker opret ny MX records, og indsætter de værdier, som Google fortæller dig. Har du nogle MX records (eller andre mailindstillinger i DNS'en) i forvejen, skal de naturligvis slettes.

Når de er indsat, vil mails fremover sendes til din Google Apps konto (Google skal dog lige verificere MX indstillingerne). Og samme fremgangsmåde med nye eller ændrede MX records er også sådan, det typisk foregår hos andre mailudbydere.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så vidt så godt :)

Jeg har kigget lidt på Google Apps, men kan ikke lige gennemskue, om det 48,40 eur, er pr. mailadresse, altså:

enmail@domæne.dk
tomail@domæne.dk

Vil det så være 96,80 eur??

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt Exim4 og Couier Pop/Imap i et års tid nu, og det kører bare! Det kræver godt nok lidt tid de første par gange du skal installere og konfigurer det, men det er software der er til at regne med. Jeg har ikke haft et crash endnu.

Det virker vist på de fleste linux distributioner, og så er det gratis og frit! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen er per Apps-konto (mail, kalender, docs, osv), men der findes også en gratis version, hvis du kan nøjes med 7gb plads per bruger og ikke har brug for mere end 50 konti i alt.

Den kan du signe op til her:
http://www.google.com/apps/intl/en/group/index.html

 

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det koster 300,- om året per Google Apps Premier konto (25,-/mdr), som så inkluderer en række ekstra funktioner og muligheder og 25 GB mailplads. En Apps konto kan godt have flere mailadresser tilknyttet, som fx info@domæne.dk, uden at det er en selvsstændig konto, og som blot videresender mails til din konto.

Men du kan også få en gratis Google Apps konto, Standard kaldes den, hvor du kan have op til 50 konti. Den har ikke alle de funktioner, der findes i Premier udgaven, men den og dens 7,5 GB mailplads er ofte tilstrækkelig alligevel.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Prisen er per Apps-konto (mail, kalender, docs, osv), men der findes også en gratis version, hvis du kan nøjes med 7gb plads per bruger og ikke har brug for mere end 50 konti i alt.

Den kan du signe op til her:
http://www.google.com/apps/intl/en/group/index.html

 

Jeg har nu oprettet en konto og venter på at google godkender domænet :)

Jeg vender tilbage når jeg har fået det til at kører :)

Så tak for jeres svar Yes

 

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme! Og sig endelig til, hvis du har brug for hjælp med det ene eller det andet (mx records eller domæneverifikation fx).

Jeg tror, du vil sætte pris på, at du ikke valgte at hoste selv, når der er gået lidt tid...

 

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)