Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad medregnes, når man taler om "at gå i nul"?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål ud på Amino, jeg ikke lige har kunnet Google mig frem til - og som vi er nogle, der har forskellige opfattelser af:

Medregnes lønnen, når man taler om at gå i nul generelt set?

Og mit tilfælde handler det om at jeg har investeret penge i en produktion, som sælges i butikkerne, hvor der selvfølgelig er et overskud pr produkt. Bliver der solgt ca. 2400 stk, så har jeg fået min investering tilbage, men alle timerne jeg selv har lagt, har jeg ingen løn fået for. Kan man så sige jeg er gået i nul?

pfh TAK

mvh Jeppe

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeppe :

Medregnes lønnen, når man taler om at gå i nul generelt set?

Jeg synes det kommer lidt an på hvordan man anskuer tingene, men reelt set er du jo ikke gået i nul, da alle omkostningerne til projektet ikke er medregnet.

For mit eget vedkommende, der regner jeg en "fiktiv" løn (R&D) ind i produkternes pris svarende til 250 per time jeg arbejder på det enkelte projekt. Men grunden til jeg gør dette er ikke for at betale mig selv løn, det er ganske enkelt for at se produktets rentabilitet fra dag 1.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Det lyder til at man kan regne på begge måder. Det er selvfølgelig meningen at der skal et overskud af penge på projektet, og det er jo lidt svært at sætte et beløb på.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)