Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google og skift af webshop platform

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne tråd er i sin tid oprettet i håb om at kunne få en brugsanvisning på hvornår der kommer normale google placeringer efter shopskifte, og jeg må nu erkende at de guidelines ikke findes.

Jeg vil gerne gøre klart at jeg altid har haft et godt samarbejde med Wesecureit og Rene, og altid været meget tilfredse med deres arbejde. Så den måde tråden har udviklet sig på er jeg rigtig ked af.  Jeg er blevet klogere på nogle ting mht webshoppen, dette er der godt styr på. Jeg takker for de bidrag der har medvirket. Jeg henstiller nu til at dette er det sidste ord der siges i denne tråd. Rigtig god aften til jer alle. Smile

 

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, Wesecureit har skiftet navn til e-reactor. Nu skal jeg vist snart soveSmileSmile

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Bettina-Elisabeth:
og jeg må nu erkende at de guidelines ikke findes.

Det er ikke korrekt - men du skal ikke regne med at få en køreklar plan der kan bruges via en åben debat som denne. Der er alt for meget støj, unøjagtige forklaringer og direkte vrøvl.

Hvis du vælger en kompetent SEO-leverandør så kan du skam sagtens få meget præcise guidelines som med garanti virker hvis de følges. Og du kan også få hjælp til at sikre, at dine webudviklere faktisk følger dem. Men det kræver som sagt, at du vælger nen leverandør der har den nødvendige ekspertise og praktiske erfaring :)

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Bettina-Elisabeth:
og jeg må nu erkende at de guidelines ikke findes.

Det er ikke korrekt - men du skal ikke regne med at få en køreklar plan der kan bruges via en åben debat som denne. Der er alt for meget støj, unøjagtige forklaringer og direkte vrøvl.

Hvis du vælger en kompetent SEO-leverandør så kan du skam sagtens få meget præcise guidelines som med garanti virker hvis de følges. Og du kan også få hjælp til at sikre, at dine webudviklere faktisk følger dem. Men det kræver som sagt, at du vælger nen leverandør der har den nødvendige ekspertise og praktiske erfaring :)

 

Helt enig, Mikkel. Jeg vil endda gå så langt som at sige, at hvis et skift af shopplatform håndteres korrekt i et samspil mellem shopudbyder og SEO ekspert, er der slet ikke tale om tab af placeringer overhovedet. Der er jo posevis af eksempler på shops, der er flytter fra den ene til den anden platform med korrekt udførte 301 redirects uden at miste én eneste placering.

Til gengæld er det svært (umuligt) at give guidelines til, hvornår en så fejlagtigt udført flytning som den i tråden her lander de gamle placeringer igen. Men jeg vil da gerne sige, at rettes de fejl ikke, er det nok aldrig, der er svaret. Trist - men sådan er det bare.

Bettina: Jeg er lidt i vildrede med, hvorfor du er ked af, hvordan tråden har udviklet sig? Der er da kommet en del gode råd og tanker. At nogle forsøger at gætte, hvem der er den mindre heldige SEO'er i dit tilfælde er jo lige meget egentlig. Det vigtige er, at du nu er klar over, at der er begået en lang stribe fejl i det arbejde, der er udført for dig. Viden er magt :-)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan det jo ikke passe at 90% af landets seo folk er inkompetente... Jeg har hørt om meget få shopskifte som foregik uden lidt slinger i valsen - og uden de mistede nogen placeringer overhovedet. Hvis nogen har opnået dette med en shopløsning, så vil jeg rigtig gerne (af ren nysgerrighed) se nogle screenshots over analytics i tiden før og i månederne efter.

Det er så nemt altid at angribe andre - når man selv synes man kan gøre det bedre. Jeg fatter eks ikke hvorfor der ind i mellem bliver sendt en grøn bluse, når der nu for filan står på pakkesedlen at de skal have en rød... og ligegyldigt hvor meget vi optimerer og snakker om at det skal være hundrede procent i orden - så sker det alligvel efter noget tid igen.

SEO verdenen er en galakse for sig selv - undskyld - men det er den altså.... Jeg nyder selv godt af alt den hjælp der er herinde - men ikke altid forstår jeg når slagene uddeles - og slet ikke hvorfor...

Nu har jeg arbejdet sammen med Rene gennem 4 år - og jeg har været yderst tilfreds. Vores shopskifte har været det mest sindsyge man overhovedet kan forestille sig. Der står ikke kun een person bag - men en lang række af mennesker der skal samarbejde og kommunikere sammen. Nogen gør det bedre end andre - men at få alle trådene til at spille hundrede procent korrekt i sidste ende, er....umuligt... vil jeg vove min påstand (efter erfaringer og temmelig hårde prøvelser).

Men hvis nogen mener det kan gøres fuldstændig smertefrit - i eet hug som der er tale om her - så kom dog på banen med nogle beviser - for jeg gad bare godt se dem :·)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Jeg fatter eks ikke hvorfor der ind i mellem bliver sendt en grøn bluse, når der nu for filan står på pakkesedlen at de skal have en rød

Fejl kan altid ske - selv for de bedste. Men fejl kan man opdage og så rette.

Det vi snakker her lyder mere som det der er mest udbredt: Manglende omhu - både i valg af dem der skal udføre opgaven og i udførelsen af alle dele af opgaven.

Ja, flytning af en stor shop kan bestemt godt byde på mange komplekse udfordringer, men det er et uomtvisteligt faktum at det sagtens kan gøres stort set uden forstyrrelser i søgemaskinetrafikken. Jeg har selv været med til det på både store, ekstremt store og mindre websites - med og uden shops, et utal af gange. (Og nej, jeg kan af naturlige årsager ikke dele fortrolige kundeinformationer med andre).

Ja, faktisk vil jeg gå så langt som at sige, at målet ikke alene bør være, at der ikke går noget galt - men derimod at der bør ske direkte forbedringer efter flytningen. Når man skifter platform kan der være mange gode grund til det - men ens SEO bør da i samme anlending også blive bedre. Ikke bare "ligeså god" - og ALDRIG dårligere. Det er heldigvis også lykkedes for mange af mine kunder gennem tiden.

Helle - houseofkids.dk:
SEO verdenen er en galakse for sig selv

Ja, det er et komplekst område med en meget hurtigt og foranderlig udvikling. Men det er der mange andre områder som også er - ikke mindst dem, der knytter sig til Nettet. Det er der ikke så meget at gøre ved. Personligt elsker jeg denne foranderlighed - andre hader det. Kan man ikke lide det skal man nok overveje om man skal kaste sig over et område der udvikler sig lidt mere roligt og som er knapt så komplekst.  

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes, jeg skylder at fortælle, at jeg netop har talt med den SEO leverandør, der omtales her i tråden. Der mangler en ikke helt uvæsentlig linje i denne ligning - nemlig at sitet blev forceret i luften længe før det var parat. Og i direkte modstrid med anbefalingerne fra SEO manden. Lad os derfor bruge denne tråd til almindelig vidensopbygning og fremadrettet lærdom for alle parter.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)