Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg sælge min aktier og anparter ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 06:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Aminoer!

Hvis jeg starter et aktie eller anpartsselskab, hvor kan jeg så sælge min aktier/anparter henne ?

Jeg mener, er der en markedsportal hvor jeg kan tilbyde andre at investere i mit projekt/min idé, hvis de finder mig pålidelig, troværdig og min idé tilstrækkeligt god ?

Dbh

Roar

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

OTC og Dansk AMP - men jeg tror ikke de håndterer nystiftede selskaber.

Inden du går i gang, så sørg for at tage kontakt til en rådgiver, da der kan være mange aspekter der skal tages højde for.

Derudover kan det måske være en god idé at gå efter dem med pensionformuer, da dele af disse siden 2005 har kunnet bruges til investering i unoterede anparter/aktier.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Roar Johansen:

Godmorgen Aminoer!

Hvis jeg starter et aktie eller anpartsselskab, hvor kan jeg så sælge min aktier/anparter henne ?

Jeg mener, er der en markedsportal hvor jeg kan tilbyde andre at investere i mit projekt/min idé, hvis de finder mig pålidelig, troværdig og min idé tilstrækkeligt god ?

Dbh

Roar

Hej Roar

Der er ingen regulerede markedspladser, børser eller lignende, som formidler investering i (små) opstartsvirksomheder. Omkostningerne ved at drive denne type virksomhed står slet ikke mål med den (ret beskedne) indtjening, man ville kunne få ved formidlingen.

Hvis du har gang i et større projekt, så skal du være opmærksom på at udbud af værdipapirer til offentligheden er et gennemreguleret område. Hvor f.eks. værdipapirloven og prospektbekendtgørelsen kan komme i spil.

Hvis vi taler om, at du skal have fundet nogle få tusinde kr. så er den bedste løsning nok at tale med familie, venner og bekendte om de har lyst til at investere i din virksomhed. Hvis du ikke har lyst eller mulighed for at gå denne vej, så er Amino et oplagt sted at lede efter investorer og eller samarbejdspartnere.

Selvom du måske ikke formelt er omfattet af krav om at udarbejde et egentligt prospekt, så kan det klart anbefales, at du laver et salgsmateriale til potentielle investorer, som giver oplysninger om din virksomhed, forretningsplan, budgetter mv.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at kunne huske fra min tid i Deloitte at de havde en slags virksomhedsbørs men mon ikke de her kræver at man er kunde hos Deloitte Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mindes at en anden Amino bruger har lavet en portal hvor man kan oplyse om sin forretningsplan og sælge andele.

Kan desværre ikke huske navnet på siden, men jeg var inde og se den, så føler mig ret sikker på det eksisterer. Du må prøve at lede...

Ellers er der business angels foreninger, hvor man kan fremlægge sit projekt.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)