Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man har kontor hjemme

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg har firma hjemme og har hørt at man kan trække udgifter fra for den % del som kontoret udgør

i den forbindelse vil jeg så høre gælder det også for det man afdrager på sit hus altså netto huslejen

 

hl

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i samme situation og har rodet et væld af gamle aminodebatter igennem. Jeg er bestemt ikke ekspert på området, men mht. afdraget anses det ikke som en udgift til "husleje", men derimod som opsparing. Derfor er der ikke noget fradrag at hente på den konto.

Dine rentefradrag bliver jo i forvejen trukket på din selvangivelse, så det giver kun ekstra papirarbejde at opkræve "leje" af firmaet. Desuden skal dit hjemmekontor, så vidt jeg har forstået det, have egen indgang og må ikke indeholde så meget som en tøjklemme fra privaten for at Skat godtager det.

Beklager den dårlige nyhed, en lidt mere erfaren kan måske uddybe hvad jeg mener.

 

Mvh

Anders

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders har helt ret i sine påstande, så med mindre du har kontor med egen indgang og INGEN private genstande på kontoret, kan du trække el og varme fra, og det med en anslået procentsats, afhængig af hvor meget du "arbejder hjemme". Der er forskel på, om du er pilot eller programmør, om du har en 2 værelses eller en villa på 200 m2, om du er alene eller har 4 børn. Kort sagt, en realistisk vurdering af, hvor stor en procentdel bruger du i firmaet af el og varme.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)