Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af løn fra enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har i dag et arbejde ved siden af mit studie hvor min A-skat % er 37%. Hvis jeg fremover får min løn ind over mit CVR (enkeltmandsvirksomhed) og så senere udbetaler det som løn til mig selv. Hvilken trækprocent skal jeg så benytte?

Er helt ny i denne verden 

Tak 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brainman,

Du skal angive overskuddet i din virksomhed på din selvangivelse som B-indkomst. Du vil derfor blive beskattet med samme % ;)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler skat af dit overskud i firmaet og ikke den løn du udbetaler til dig selv.

Trækprocenten er den samme.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Brainman:

Hej,

Jeg har i dag et arbejde ved siden af mit studie hvor min A-skat % er 37%. Hvis jeg fremover får min løn ind over mit CVR (enkeltmandsvirksomhed) og så senere udbetaler det som løn til mig selv. Hvilken trækprocent skal jeg så benytte?

Er helt ny i denne verden 

Tak 

Hej Brainman

Du kan som udgangspunkt ikke få løn ind over dit CVR nr. For at du kan få vederlag ind i dit firma, kræver det, at du er selstændigt erhvervsdrivende. Det er meget vanskeligt at få accept af, at du begynder, at fakturere en tidligere arbejdsgiver, særligt hvis det er for en ydelse, som du tidligere har leveret som lønmodtager.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)