Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og skat på banner-indtægter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kører et website hvor jeg får annoncetindtægter. Jeg benytter et amerikansk annoncefirma, BuySellAds, og har netop overstiget 50.000 kr i 2010 og er derfor blevet moms-registreret.

Da jeg har modtaget annonceindtægter før jeg blev momsregistreret har jeg lagt ca. 40% til side, som jeg betaler i skat i slutningen af året og som jeg indbetter på min selvangivelse som personlig indkomst.

Men hvad er reglerne for moms i denne situation?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgangspunktet er, at omsætning du har haft før du blev momsregistreret er endelig. Det vil sige at du ikke skal til at momse denne med bagudrettet kraft.

Den eneste splint der kan være - og det nævner jeg for fuldstændighedens skyld - er, hvis det vurderes, at du burde have kunnet indse, at din omsætning ville overstige registreringsgrænsen på et tidligere tidspunkt. Så kan du risikere, at SKAT vil indtage den holdning, at du burde have været momsregistreret tidligere - og at du skal afregne moms bagud alligevel.

Som sagt - dette kun nævnt for fuldstændighedens skyld.

Ved ikke, om du har "dyrket" din momspligt - men du kan måske have glæde af denne: http://www.amino.dk/blogs/larsgosvig/archive/2010/04/13/annonceringsprogrammer.aspx. Det er de samme regler, som gælder for dig.

Vh
Lars

Tilmeldt 30. May 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Tak for svar og link.

Jeg bentytter et annoncenetværk som er placeret i USA og derfor ikke inden for EU. Alle annoncer er engelsk-sprogede og sitet er engelsk-sproget, samt et .com - det er derfor på ingen måder rettet mod et danske brugere.

Er det så korrekt forstået at jeg ikke skal betale moms for salget af annoncer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

iconfinder:

Jeg bentytter et annoncenetværk som er placeret i USA og derfor ikke inden for EU. Alle annoncer er engelsk-sprogede og sitet er engelsk-sproget, samt et .com - det er derfor på ingen måder rettet mod et danske brugere.

Er det så korrekt forstået at jeg ikke skal betale moms for salget af annoncer?

Umiddelbart vil jeg sige "ja - det er korrekt", men det er vigtigt at du kan godtgøre det du siger, mere end bare sige det - hvis du forstår hvad jeg siger.

Vh
Lars

Tilmeldt 30. May 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ok. Jeg sikrer mig dokumentation omkring annoncenetværket og downloader de bannere der er på sitet. Så har jeg i hvert dokumentation på at ingen af delene har med Danmark at gøre.

Tusind tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)