Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link juice

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 138
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det rigtigt at link værdien fra blogs og andre sider uden trafik ikke er noget værd mere? 

Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

mængden af trafik på en side har ikke noget med linkværdi at gøre. Sider uden trafik mangler ofte de ting der gør et link godt, og derfor er der en sammenhæng. Værdien af linket er dog ikke direkte forbundet med trafikken, og alle links har en værdi hvis de laves på en side som er indekseret i google. Der kan dog være meget stor variation i værdien af blog links.

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 138
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

seb.:

mængden af trafik på en side har ikke noget med linkværdi at gøre. Sider uden trafik mangler ofte de ting der gør et link godt, og derfor er der en sammenhæng. Værdien af linket er dog ikke direkte forbundet med trafikken, og alle links har en værdi hvis de laves på en side som er indekseret i google. Der kan dog være meget stor variation i værdien af blog links.

Tak for svaret. Nu læste jeg også at Frank skriver noget om emnet i den seneste artikel her på amino. Han mener at blogs og sider uden trafik har mistet værdi her samtidigt med google har ryddet op i de danske link kataloger.

 

Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt de har lavet nogen ændringer som gør at værdien af links fastsættes på en anden måde, og at blogs med lave trafik tal nu bliver værdisat mindre. Jeg er dog sikker på at de stadigvæk giver en værdi.

Man skal også spørge sig selv om hvordan trafik tal fastsættes, fordi hvis man går ud fra det er alexa rank som benyttes til at måle findes der masser af blog services hvor hver enkelt selvstændige blog har samme alexa rank som forsiden, altså selve servicen der tilbyder blogs. På den måde kan du have en blog uden besøg, men med en alexa rank der hedder 10.000

Jeg har ikke hørt noget om disse ændringer eller nogen erfaringer, men vil da grave lidt i det og se om jeg kan lære noget. Har du evt et link til franks blog indlæg om dette ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Silvan Popovic:

Tak for svaret. Nu læste jeg også at Frank skriver noget om emnet i den seneste artikel her på amino. Han mener at blogs og sider uden trafik har mistet værdi her samtidigt med google har ryddet op i de danske link kataloger.

Hej Silvan,

Jeg har ikke skrevet noget sted, at jeg har observeret en sammenhæng mellem rankingværdien af links og antallet af besøgende på siderne, der bliver linket fra?

(Jeg vil ikke udelukke, at den slags "opførselsparametre" kan blive vigtigere fremover, men lige nu har jeg ikke set nogle håndfaste indikationer på, at det skulle være tilfældet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)