Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved salg på messe i Frankrig?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal på messe i Paris og vil sælge vores produkter på standen. Planen er at vi sælger med dansk moms, ligesom når vi sælger til vores franske kunder fra vores webshop.

Jeg er dog i tvivl om det er lovligt, da salgstedet jo i denne situation er i frankrig, hvilket muligvis gør en forskel i forhold til vores websalg, selvom det er samme virksomhed der sælger.

Det er en meget specifik problemstilling så jeg har ikke kunnet søge mig frem til noget svar, men jeg håber nogen herinde kan bidrage med noget viden om dette.

Mvh

Hans Jakobsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvorfor sælger i jeres produkter med dansk moms?

Er det privat kunder..altså b2c?

MvH

Peter

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Jakobsen:

Vi skal på messe i Paris og vil sælge vores produkter på standen. Planen er at vi sælger med dansk moms, ligesom når vi sælger til vores franske kunder fra vores webshop.

 Det  er ikke lovligt det du vil gøre. For at kunne sælge dine vare lævligt skal du momsregistreres i frankrig. Alt afhængig af hvad det er for en messe, vil jeg tro at du kan få vejledning hos arrangøren af messen.

Mvh

Ravn

Fra Århus
Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var det jeg frygtede. I så fald vil det nemlig være en uoverskuelig opgave at komme til at sælge på messen.

Måske vi kunne være så heldige, at der findes en ordning, der giver en kortvarig ret til at sælge i landet, så vi blot laver en engangs indberetning og betaling?

Hvad gør f.eks. et cirkus, som rejser rundt i Europa? - de er næppe momsregistreret i hvert eneste land.

@Peter: Ja det er private kunder vi sælger til.

 

Mvh
Hans Jakobse

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Jakobsen:

Måske vi kunne være så heldige, at der findes en ordning, der giver en kortvarig ret til at sælge i landet, så vi blot laver en engangs indberetning og betaling?

Det byrde vel være muligt men har du talt med de fanske moms/ told myndigheder?

Udstillings arrangøren må man da antage at kunne hjælpe dig, har du spurgt ?

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bestemt ikke ekspert på området, men tænkte om man ikke kan omgå fransk moms, ved at lade betalingen gå via webshoppen eller?

Så det reelt foregår på samme måde, som når kunden selv handler på nettet, bortset fra der er personer der hjælper med bestillingen og kunden får varen med det samme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan_S:
Jeg er bestemt ikke ekspert på området, men tænkte om man ikke kan omgå fransk moms, ved at lade betalingen gå via webshoppen eller

Næppe - dog sagt uden at jeg kender fransk momslov. Problemet er, at varerne medtages til Frankrig af sælger, mens de stadig tilhører sælger. Denne "handling" udløser overførselsmoms - altså at Hans skal momsregistreres i Frankrig og betale erhvervelsesmoms i Frankrig af hans egne varer.

Igen uden at kende de franske regler, nytter det næppe heller at påkalde sig en "momsregistreringsgrænse". I Danmark gælder denne kun for "Afgiftspligtige personer etableret her i landet" - dvs. med et (fast) forretningssted i Danmark.

Som sagt kender jeg ikke fransk momslov - men jeg har stiftet bekendtskab med fransk myndighedsmentalitet. Og medmindre den er ændret voldsomt siden jeg sidst havde kontakt til Frankrig, så er deres regler sikkert endda mere strenge end de danske.

Som tidligere foreslået, Hans, så kunne du tale med messearrangøren. Alternativt starte her: http://www.um.dk/da/menu/Eksportraadgivning/Gratis_hjaelp/. De plejer at kunne hjælpe et stykke ad vejen.

Vh
Lars

Fra Århus
Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har studeret lidt på de franske moms regler. Det ser ud til at man kan lave en midlertidig momsregistrering, som netop er lavet til at man kan komme til landet og sælge en vare kortvarigt. Denne registrering kræver ikke bopæl i landet, men blot at man er momsregistreret i et andet EU land.

Desuden har jeg undersøgt med PBS at man kan leje en mobil kort-terminal for en kortere periode. Den verificerer kortet via en GPRS data forbindelse, dvs. der skal blot sættet et SIM kort i.

Alt i alt ser det ud til at lykkes Smile

Mvh
Hans Jakobsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Jakobsen:
Alt i alt ser det ud til at lykkes

Super. Det vil være en stor hjælp for andre, hvis du - når I er kommet hjem og fået afsluttet jeres mellemværende med Frankrig - vil lave en opdatering, f.eks. i denne tråd, hvor du lige kort fortæller, hvordan det gik og om der er noget, andre skal være opmærksomme på.

Go tur og godt salg.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)