Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget betyder 1 bogstav ekstra i domæne?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Hej Thomas

Spændende. Hvad så hvis der eksempelvis er tale om et website, der hedder usainfo.dk, og jeg har købt et domæne, der hedder usa-info.dk? Hvem har fordelen her? :-)

Samme princip. paris-hilton er bedre end parishilton. At du udskiller "usa" kan give dig en fordel i forhold til andre søgninger med termen "usa" i.

Og inden der kommer flere lignende spørgsmål: lange-ben.dk er bedre end langeben.dk

 

 

Medmindre folk søger efter ham Langeben eller noget tysk "lan geben"

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Hej Thomas

Spændende. Hvad så hvis der eksempelvis er tale om et website, der hedder usainfo.dk, og jeg har købt et domæne, der hedder usa-info.dk? Hvem har fordelen her? :-)

Samme princip. paris-hilton er bedre end parishilton. At du udskiller "usa" kan give dig en fordel i forhold til andre søgninger med termen "usa" i.

Og inden der kommer flere lignende spørgsmål: lange-ben.dk er bedre end langeben.dk

 

 

Skønt. Og her var jeg lidt småirriteret over, at usainfo.dk allerede var taget! :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Og inden der kommer flere lignende spørgsmål: lange-ben.dk er bedre end langeben.dk

 

Hehe ja.. Jeg tror også alle er med nu, ellers står det skidt til ;-)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Wi:

Thomas Rosenstand:
Og inden der kommer flere lignende spørgsmål: lange-ben.dk er bedre end langeben.dk

 

Hehe ja.. Jeg tror også alle er med nu, ellers står det skidt til ;-)

Jeps, selv mig. Ville bare lige sikre mig, at bindestregen ikke kun er en fordel, når det gælder personnavne...Wink

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

TT Tekstforfatter:

Wi:

Thomas Rosenstand:
Og inden der kommer flere lignende spørgsmål: lange-ben.dk er bedre end langeben.dk

 

Hehe ja.. Jeg tror også alle er med nu, ellers står det skidt til ;-)

Jeps, selv mig. Ville bare lige sikre mig, at bindestregen ikke kun er en fordel, når det gælder personnavne...Wink

Arh - jaja, men den var nu heller ikke møntet på dig :) Men bare at vi fik alt med.. En meget informativ tråd det her IMO!

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Thomas Rosenstand:

Marginal betydning - men det direkte domæne "paris-hilton.dk" vil have en fordel i spillet over alt andet.

Måske for danske domæner, men for .com, .net og .org tror jeg den mest udbredte holding er, at EMD (Exact Match Domains) uden bindestreger får en bonus...

Se f.eks. hvad Rand Fishkin og Aaron Wall skriver:

 

 

Mvh.

Chrisitan

 

Er dét rigtigt, Thomas? Ville usainfo.com være en fordel fremfor usa-info.com i .com-verdenen?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Thomas Rosenstand:

Marginal betydning - men det direkte domæne "paris-hilton.dk" vil have en fordel i spillet over alt andet.

Måske for danske domæner, men for .com, .net og .org tror jeg den mest udbredte holding er, at EMD (Exact Match Domains) uden bindestreger får en bonus...

Se f.eks. hvad Rand Fishkin og Aaron Wall skriver:

 

 

Mvh.

Chrisitan

Rand og jeg er ikke altid enige. I denne sammenhæng skyldes det forskellige erfaringer. Både hans og mine er ret uvidenskabelige - det skal retfærdigvis siges. Mine erfaringer viser en marginal (og den ER marginal) fordel til domænet med bindestregen.

Men vi taler om ekstreme detaljer her - ét godt link kan skubbe mere end den bindestreg. Der er hundreder af andre faktorer, hvor det er mere givtigt at bruge sin tid end på bindestregen.

 

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)