Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dynamisk forside

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Divadore.dk - Gallakjoler & Festkjoler Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået en ide som jeg gerne vil føre ud i livet på min side www.divadore.dk

Men jeg er lidt bange for google ikke tager godt imod det, og vil gerne høre om min bekymring er berettiget.

Når en kunde søger f.eks. på "gallakjoler viborg", så kunne jeg godt tænke mig at indsætte lidt tekst om, hvor nemt det er at komme ud til os fra Viborg, det tager kun 20 min. osv.

Når folk søger på "gallakjoler randers", så vil jeg skrive at det er nemt at finde ud til os og det tager kun 10 min. osv.

Teknisk har jeg ladet mig fortælle at det er meget simpelt at lave.

Men vil google se det som et forsøg på at manipulere, jeg går jo ikke ind og laver noget specielt når det er google robotten. Men det gør jeg jo indirekte idet at google ser standard siden som andre brugere måske ikke ser.

Rent forretningsmæssigt synes jeg det er helt legitimt og kan stå inde for det - det svarer jo blot til at når folk ringer og siger de er fra Viborg f.eks. jamen så snakker man naturligt om at det er nemt at finde herud fra Vibrog osv. (altså kontekst afhængigt, det burde en webside også være synes jeg)

Mvh. Charlotte

Sælger gallakjoler, festkjoler og selskabskjoler online samt butik i Randers.

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du taler om "når en kunde søger på gallakjoler viborg", mener du så, at dette er baseret på referer url'en før besøget på din side, og at du så på din side vil vise, i selve HTML'en det her hjælpe tip om at det er nemt at finde ud til at jer osv.?

Umiddelbart lyder det som en god ide, men jeg kan også godt forstå dine forbehold ift. google, da man skal levere samme HTML til google, som man leverer til en given bruger.

Nogle mulige løsninger:

  • Gør det via javascript! Mig beskendt så kan man godt tilgå referer url'en via javascript. Derved kan man gøre det uden at levere anderledes HTML til google end du leverer til dine brugere.
  • Eller via en iframe på selve siden, hvor indholdet i iframe'en har noindex meta tag...

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)