Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået MASSER af links fra PR +4 sider, men...

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Egebrand Gram:
Jeg har aldrig sagt at linkkatalogerne har en negativ effekt på de sider de linker til.

Øhh, hvad er det så du mener med det du skriver i dit første indlæg: "F.eks. er der den nye Backlink Pentalty (som straffer hjemmesider der får links fra linkkataloger)."

Det er i alle fald ikke korrekt. Der eksisterer ikke en sådan "Backlink Penalty", som du beskriver det.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Egebrand Gram:

Thomas Frost:

Thomas Egebrand Gram:

Jeg tror ikke du kan "straffe" dine konkurrenter, de links du sender til dem giver bare ikke så meget effekt som de engang har gjort. :)

Se http://www.ksl-consulting.co.uk/google_penalty.html

Så er vi helt enige Smile

Du skrev "som straffer hjemmesider der får links fra linkkataloger" hvilket ikke er helt korrekt. Google straffer ikke hjemmesider som der bliver linket til fra link katalogerne, men har derimod straffet linkkatalogerne så en del af dem ingen effekt har mere. Og der er faktisk kæmpestor forskel Wink

God dag.

Mvh Thomas, Webcoders.dk

 

 

Er der nu også det? Jeg tror du har misforstået min formulering  så. :)

Grundet af at nogle linkkataloger ikke har nogen effekt mere, bliver de udgående links de har sendt ud nedvurderet. Derfor mister hjemmesider der har modtaget "linkjuice" fra linkkatalogerne også noget pagerank.

Jeg har aldrig sagt at linkkatalogerne har en negativ effekt på de sider de linker til.

Jeg misforstår ikke noget, jeg læser præcis hvad du skrev: "F.eks. er der den nye Backlink Pentalty (som straffer hjemmesider der får links fra linkkataloger)."

Der er STOR forskel på en straf og på et link der ikke længere giver linkjuice. 

Hjemmesider der får links fra linkkataloger har IKKE fået nogen straf (i SEO termer), derimod har linkkataloget fået en straf der gør at deres links ikke har samme effekt som før. 

Det er fair hvis du ikke kan se problemet i din formulering, men der er forskel. Du skulle i stedet have skrevet at linkkatalogerne havde fået en straf. Det havde været korrekt. 

Okay det var sidste post fra mig om det emne. Fair nok hvis vi ikke kan blive enige Big Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:

Mikael christiansen:

Hvad pagerank på de undersider du får links fra ?

Gennemsnittet på de 31 links JEG har listet i mit spreadsheat er PR 4.81, og det er kun det link jeg har forhandlet mig til - når jeg ser de links der er i Webmaster Tools, så er der ikke kun 31 men derimod ~ 1.000 stk

Mikael christiansen:

er de indekset i goole de undersider du får links ?

Mange sider kan have pagerank 7- 10 det betyder ikke du får den fulde udbytte især vis ligger på underside

pagerank betyder ikke alt med er kun retvisende hvor meget linket betyder , hvad er den teksten på den underside du får links fra , hvad er den interne links struktur mod siden , er det med dine søgeord i derved giver linket mere værdi vis omhandler det samme som på din side

Ja de er google indekseret og de ses som solide links. F.eks. kommuner og andre offentlige institutioner. Store firmaer der kræver EAN fakturering osv.

 

Betyder ikke det vilde om de indekset vis rank på denne underside 0 og det er sådan set lige meget om det kommune sider mv. google kigger meget på værdien af siden .

Du kan få et nogenlunde retvisende billedet vis du instrallere google toolbar på din computer , husk pagerank er kun retvisende hvad værdien af linket er , husk det er  ikke den endelige værdi af linket.

der er mange ting der tæller om linket har en værdi hvor mange udgående links på siden  der er ,du får links fra og omhandler siden samme emme som din side omhandler , altså de rigtige søgeord , google kan godt læse vis det bare er links der ligger der , da det slet ikke passer samme med hvad din side omhandler

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Græsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Thomas Egebrand Gram:

Thomas Frost:

Thomas Egebrand Gram:

Jeg tror ikke du kan "straffe" dine konkurrenter, de links du sender til dem giver bare ikke så meget effekt som de engang har gjort. :)

Se http://www.ksl-consulting.co.uk/google_penalty.html

Så er vi helt enige Smile

Du skrev "som straffer hjemmesider der får links fra linkkataloger" hvilket ikke er helt korrekt. Google straffer ikke hjemmesider som der bliver linket til fra link katalogerne, men har derimod straffet linkkatalogerne så en del af dem ingen effekt har mere. Og der er faktisk kæmpestor forskel Wink

God dag.

Mvh Thomas, Webcoders.dk

 

 

Er der nu også det? Jeg tror du har misforstået min formulering  så. :)

Grundet af at nogle linkkataloger ikke har nogen effekt mere, bliver de udgående links de har sendt ud nedvurderet. Derfor mister hjemmesider der har modtaget "linkjuice" fra linkkatalogerne også noget pagerank.

Jeg har aldrig sagt at linkkatalogerne har en negativ effekt på de sider de linker til.

Jeg misforstår ikke noget, jeg læser præcis hvad du skrev: "F.eks. er der den nye Backlink Pentalty (som straffer hjemmesider der får links fra linkkataloger)."

Der er STOR forskel på en straf og på et link der ikke længere giver linkjuice. 

Hjemmesider der får links fra linkkataloger har IKKE fået nogen straf (i SEO termer), derimod har linkkataloget fået en straf der gør at deres links ikke har samme effekt som før. 

Det er fair hvis du ikke kan se problemet i din formulering, men der er forskel. Du skulle i stedet have skrevet at linkkatalogerne havde fået en straf. Det havde været korrekt. 

Okay det var sidste post fra mig om det emne. Fair nok hvis vi ikke kan blive enige Big Smile

Men i stedet for at sidde og hakke  ned på mine formuleringer, som for sig ikke er ment som et svar til en højere bacheloruddannelse eller lign., så skulle du måske prøve at hjælpe personen der spurgte om hjælp - i stedet for at lede ud i en debat som ingen får noget ud af? :)

 

Venlig hilsen, Thomas Egebrand Gram.
thomas@codeshark.dk - (+45) 2129 4525 - http://www.codeshark.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er skam ikke for at hakke på dig. Men det er vigtigt at andre folk ikke tror der findes sådanne google panelties når det ikke er tilfældet. Husk at det er ikke bare trådstarter der læser med men en masse andre mennesker. Når du begynder at omtale google panelties der straffer sider der bliver linket til, så kunne det være der var andre der læser med også.

Til trådstarter så har Google netop lavet verdensomspændende update af pagerank. Det er ca en uge siden så vidt jeg husker.

Vi har et par sites hvor pagerank er gået op, og på vores hovedside er den det samme. Der har dog været tilfælde hvor pagerank er droppet fra 4-5 til 0-1. Selvom folk ikek vil indrømme det tror jeg det ofte skyldes ensidig linkbuilding hvor man har fokuseret på "nemme" links, som google nu vægter mindre. Det er dog KUN min egen lille teori og ikke noget bekræftet.

 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Til trådstarter så har Google netop lavet verdensomspændende update af pagerank. Det er ca en uge siden så vidt jeg husker.

Vi har et par sites hvor pagerank er gået op, og på vores hovedside er den det samme. Der har dog været tilfælde hvor pagerank er droppet fra 4-5 til 0-1. Selvom folk ikek vil indrømme det tror jeg det ofte skyldes ensidig linkbuilding hvor man har fokuseret på "nemme" links, som google nu vægter mindre. Det er dog KUN min egen lille teori og ikke noget bekræftet.

Hej Thomas Frost

Dejligt med en information om verdensomspændende update af PR - det håbede jeg også lidt var tilfældet.

Og vores links må jeg så lige sige, ikke har været "nemme" links, mange steder er der kun et outbound link til måske to andre sider hvor den side vi ligger på er PR4-6 og har max 2 andre links out.

Vores PR var 4 tidligere, så den burde snige sig op på 5 hvis jeg skal bestemme, og lidt efter hvad jeg tror. Det med mindre links fra eksperten.dk og amino.dk bliver straffet - hvilket jeg IKKE tror.. Eller ikke håber. (Det er forøvrigt vist de eneste forum links vi har).

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Det er skam ikke for at hakke på dig. Men det er vigtigt at andre folk ikke tror der findes sådanne google panelties når det ikke er tilfældet. Husk at det er ikke bare trådstarter der læser med men en masse andre mennesker. Når du begynder at omtale google panelties der straffer sider der bliver linket til, så kunne det være der var andre der læser med også.

Til trådstarter så har Google netop lavet verdensomspændende update af pagerank. Det er ca en uge siden så vidt jeg husker.

Vi har et par sites hvor pagerank er gået op, og på vores hovedside er den det samme. Der har dog været tilfælde hvor pagerank er droppet fra 4-5 til 0-1. Selvom folk ikek vil indrømme det tror jeg det ofte skyldes ensidig linkbuilding hvor man har fokuseret på "nemme" links, som google nu vægter mindre. Det er dog KUN min egen lille teori og ikke noget bekræftet.

Det er ikke min opfattelse at der har været en 'rigtig' pagerank opdatering. Det er i hvert fald ikke noget der snakkes om på de større forummer.

At det at miste Page Rank skyldes at man har for mange nemme links er næppe rigtig, da Page Rank jo netop afhænger af hvor mange 'gode' links man har (med høj Page Rank). Selvom du har 10,000 PR0 og PR N/A links, så får du ikke PR af det. Tværtimod får du jo Page Rank af et enkelt dofollow PR5 link fx.

Hvis ens site har mistet PR, så er forklaringen nok bare at de links man har med PR enten ikke linker mere eller at de har mistet PR.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Thomas Frost:

Det er skam ikke for at hakke på dig. Men det er vigtigt at andre folk ikke tror der findes sådanne google panelties når det ikke er tilfældet. Husk at det er ikke bare trådstarter der læser med men en masse andre mennesker. Når du begynder at omtale google panelties der straffer sider der bliver linket til, så kunne det være der var andre der læser med også.

Til trådstarter så har Google netop lavet verdensomspændende update af pagerank. Det er ca en uge siden så vidt jeg husker.

Vi har et par sites hvor pagerank er gået op, og på vores hovedside er den det samme. Der har dog været tilfælde hvor pagerank er droppet fra 4-5 til 0-1. Selvom folk ikek vil indrømme det tror jeg det ofte skyldes ensidig linkbuilding hvor man har fokuseret på "nemme" links, som google nu vægter mindre. Det er dog KUN min egen lille teori og ikke noget bekræftet.

 

Det er ikke min opfattelse at der har været en 'rigtig' pagerank opdatering. Det er i hvert fald ikke noget der snakkes om på de større forummer.

At det at miste Page Rank skyldes at man har for mange nemme links er næppe rigtig, da Page Rank jo netop afhænger af hvor mange 'gode' links man har (med høj Page Rank). Selvom du har 10,000 PR0 og PR N/A links, så får du ikke PR af det. Tværtimod får du jo Page Rank af et enkelt dofollow PR5 link fx.

Hvis ens site har mistet PR, så er forklaringen nok bare at de links man har med PR enten ikke linker mere eller at de har mistet PR.

Du læser ikke helt hvad jeg skriver. Din sidste linje svarer til min den næstsidste Big Smile Vi siger begge at det bare er de nemme links der har mistet værdiBig Smile

Jeg mener IKKE at man mister pagerank ved at have det jeg kalder nemme links. Jeg skriver at mange har ensidigt fokuseret på nemme links, dvs bl.a. linkkataloger, og disse har mistet værdi siden sidste update af pagerank. Har man fokuseret meget på nemme link fra linkkataloger har man derfor muligvis mistet linkjuice da værdien af linksne er for nedafgående.

Citat "Selvom folk ikek vil indrømme det tror jeg det ofte skyldes ensidig linkbuilding hvor man har fokuseret på "nemme" links, som google nu vægter mindre. "

Vedrørende pagerank update så var det Rosenstand eller DeMib der skrev det og jeg tjekkede efterfølgende at både en del af vores egne domæner og nogle af vores kunders domæner havde ændret pagerank.

Om en af de to herrer har misforstået updaten skal jeg ikke kunne sige, men de plejer at have ret hvorfor jeg også er ret sikker på de har det denne gang.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Om det er verdensomspændende ved jeg ikke, men jeg har sites i USA, Danmark, Tyskland, Italien og Portugal, der har fået opdateret PR i sidste uge.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)