Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handelsbetingelser

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Hvordan hænger det sammen på en Webshop med hensyn til handels betingelser, hvordan ved man skal skrive i dem. 
Hvordan har i lavet jeres handelsbetingelser?
Hvad er reglerne inden for det?

Mvh
Rasmus T. Nicolaisen 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

følger lige med her, for det er noget jeg selv har mega svært at lave. :)

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder også og roder med det.

Jeg har kigget lidt på nogle forskellige webshophjemmesider, og har indtil videre fået lavet dette.....jeg ved ikke om det er ok/godt nok/korrekt?

Det er lavet ud fra nogle store og succesfulde webshops i hvert fald.

Jeg regner med at der derudover skal skrives noget om fragt og levering....

 

Handelsbetingelser


 

Betingelser og vilkår

 

Definitioner:
Aftalens parter
"Køber" anvendes om den fysiske person, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv, og som ved afgivelse af en bestilling til xxxx.dk afgiver et tilbud om køb og levering af bestemte varer.

xxxx.dk anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer Købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles.

Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen.
Alle angivne priser er inklusive 25% moms.
Der pålægge et ekspeditionsgebyr på Kr. 25,00 på alle samlede bestillinger. Dette beløb dækker udgifter til div. papirudgifter, pakning, emballage, miljøafgift mm.

Bestilling:
Præsentation af varer sammen med en pris på xxxx.dk er ikke et bindende tilbud, men blot en opfordring til at gøre tilbud.
Købers bestilling af varer fra xxxx.dk udgør ikke en bindende accept, men derimod et bindende tilbud til wpets.dk om at købe varen på de oplyste vilkår.
En bindende aftale mellem Køber og wpets.dk er først indgået, når wpets.dk ved en ordrebekræftelse accepterer det af Køber afgivne tilbud. 

Betaling:

Ved bank overførelse skal du påregne 5 dages ekspeditionstid fra bankerne.

xxxx.dk sælger ikke via efterkrav eller efterbetaling.

Reklamation:
xxxx.dk afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for køber.
xxxx.dk yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra modtagelsen på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til xxxx.dk i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til xxxx.dk inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen.

Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.

Du kan under reklamationen få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reparationer sendes altid til producenter med deraf forøgede behandlingstid (ca. 2-3 uger).

Du kan kun klage over fejl, der viser sig inden der er gået 2 år, efter at du har modtaget varen. Ved køb af nogle varer vil din reklamationsret være yderligere begrænset, som følge af varens naturlige holdbarhed.
Vær opmærksom på vaskeanvisningerne, der er ingen reklamationsret, hvis vaskeanvisningerne ikke er fulgt eller varen er vasket "ihjel".
Al reklamation bortfalder, såfremt varen har lidt overlast eller der konstateres væske -, slag-, knæk-, bide- rive- eller fugtskader på varen.

Varen kan sendes til eller afleveres:

xxxx.dk
adresse

Ansvarsfraskrivelse og garanti:
xxxx.dk har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for xxxx.dk´s kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og xxxx.dk.
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for xxxx.dk´s kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende medmindre andet følger af dansk rets ufravigelige regler.
xxxx.dk afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og Køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber.

Vi videregiver ikke informationer til tredjepart. De data du opgiver, når du handler hos os, betragtes som fortrolige og videregives under ingen omstændigheder.

 

Fortrydelsesret:
Vi yder fuld fortrydelses ret på varer købt inden for 14 dage.
Du skal bare returnere varen til os i væsentlig same stand og mængde senest 14 dage efter du har modtaget den.
Dog kun såfremt, varen er i samme stand som på købstidspunktet.
Vi refunderer varens samlede købssum.
Du betaler dog selv for retur forsendelsen.

Varer bestilt efter egne mål og varer bestilt med brodering refunderes ikke.

Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse.

Der tilbagebetales ikke i kontanter.

Varen kan sendes til eller afleveres:

xxxx.dk
adresse

 

Leveringstider:
Med mindre andet er angivet for den enkelte vare er forventet leveringstid indenfor 30 dage.
Vi tager forbehold for udsolgte, udgåede varer og evt. fejl om antal på hjemmesiden.

Misbrug:
Misbrug af xxxx.dk medføre til politianmeldelse.

Personoplysninger

Der indsamles: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Hvorfor: Så vi kan sende din ordre til dig, samt have mulighed for at få fat i dig, hvis der er problemer med din ordre.

Videregivelse af informationer:
Vi videregiver ikke informationer til tredjepart. De data du opgiver, når du handler hos os, betragtes som fortrolige og videregives under ingen omstændigheder.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det udkast du er kommet med er for bøvlet at læse. Følger der ikke en standard med til jeres shops, som I kan redigere i så det passer til jeres produkter?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg:
følger lige med her, for det er noget jeg selv har mega svært at lave.

Du har helt ret det er jo også derfor folk normalt bruger en advokat til at lave sådanne betingelser da de jo gerne skulle holde i en evt. retsag.

Mvh

Ravn

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget vil det ca. koste at få en advokat til at lave sine handelsbetingelser?

Mvh
Rasmus T. Nicolaisen 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man ikke bare søge på Google og bruge en standart-skabelon?

Er det ikke ret simpelt? Eller tager jeg fejl?

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan enten finde en skabelon og arbejde ud fra - jeg tror der er nogle ting du skriver om er ufravigelige, kunden er som standard beskyttet virkelig meget af loven, specielt online b2c.  En skabelon er som udgangspunkt meget generisk og tager måske ikke højde for alle aspekter i din forretning.
Det kan godt betale sig at have styr på dette tidligt i din forretning. 

Hos en advokat vil jeg tro kan gøre det for 5.000-10.000 kr alt efter hvor omfattende og hvad du sælger.

Jeg kan anbefale contago.dk - jurister med speciale i kontrakter og erhvervsret (herunder krav og handelsbetingelser :) ) 

Her koster det omkring 2.000-2.500 kr.

Mvh 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, men tror jeg klarer den selv mht. advokat osv. :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)